Inlägg från: uniMog |Visa alla inlägg
  • uniMog

Pojke i klänning?!

Nording skrev 2011-02-27 11:33:23 följande:
    Jag älskar min onepiece man ryms två i en sådan! Kan möjligtvis bli lite trångt men det är ju bara mysigt :D.
    Haha, nej men helt ärligt, innan jag fick min onepiece av min man i födelsedagspresent för ett år sen nu ..
    Så tyckte jag dom var gode lejda (fula) men jävlar vilket praktiskt plagg, skönt , varmt , svalt (ifall man väljer att gå nude under osv osv ) Jag förespråkar onepiece..;). hahaha
    Och det är HELT ok! Förvänta dig bara inte att få ligga med mig
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • uniMog
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-27 14:50:57 följande:
    Nope. För om vi äter raggmunkar, och jag hatar raggmunkar, så kommer jag tvärtom bli än mer hatisk mot raggmunkar om jag tvingas i skiten konstant. Vad jag gillar är inte beroende av vad vi åt hemma, eller vad mina föräldrar gillar. Det finns mycket de kan påverka, såsom till viss del livssyn, syn på social rättvisa och liknande, men smak påverkar de mycket litet. De älskar tex sushi och fisk, jag avskyr fisk.

Vad gäller musiksmak är det faktiskt snarare jag som påverkat min mors musiksmak än tvärtom. Sedan har vi gått olika vägar, men det var jag som hittade ny musik hos mina vänner som påverkade hennes musiksmak när jag var fjortis.
    Fast får de aldrig smaka raggmunk så är chansen mindre att de är positivt inställda till raggmunk. Har föräldrarna dessutom hela uppväxten talar om hur äckligt och vidrigt raggmunk är och att det bara är <insert valfritt nedvärderande här> som äter det så är risken väldigt stor att dessa åsikter gnuggar av sig på barnen.
  • uniMog
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-27 15:16:04 följande:
    Det är värre än så - hade du kunnat stå på dig hade du förmodligen sluppit mobbingen. Det är, tror jag, bara en enda faktor som leder till mobbing - och det är att man hamnar längst ned på hackordningen. Oavsett om man har någon utstickande faktor eller inte. Och efteresom ALLA barn har någon utstickande faktor, så är det bara att leta tills man hittar en ursäkt för mobbingen.
    Absolut. Hade jag inte tagit åt mig och försökt krypa under en sten hade de inte haft någon lycka och alltså hade det varit poänglöst att mobba mig.
  • uniMog

Därför att jag
    1. Tror på att individens rättighet att uttrycka sig är viktigare än något annat.
    2. Inte tror att något barn kommer att bli mobbat för att de enstaka ggr kommer i avvikande kläder (förenklad princip: märker de negativt bemötande anpassar de sig eller har en tillräckligt stark önskan att uttrycka sig för att punkt 1 återigen ska gå i spel)

Klänning är det mest extrema exemplet men några andra favoriter är:
    - killar som rider eller dansar balett
    - tjejer som spelar hockey/fotboll/etc
    - tjejer/killar som är bi-/homo-/transsexuella

Var drar du gränsen? Klänning kanske är lätt för dig att vägra, det är det inte för mig.

• uniMog

Att öppet förespråka aga på ett forum känns sådär. Och så föreslå psykologhjälp för oss andra.... *skrattar lite*

• uniMog

Har du överhuvudtaget någonsin läst forumreglerna? Det kan vara läge att göra det annars.

• uniMog

"Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling."

Örfilar = aga. Att ta hårt i barnen i uppfostrande syfte = aga.

• uniMog
    giftfri skrev 2011-03-03 09:10:01 följande:
    Jag orkar inte ännu en gång med det här tramsandet kring skillnader, så du för nöja dig med att jag m.fl vet att det finns många skillnader, å att vi värnar om dom, för dom ger oss glädje i umgänget mellan könen..
    Jag tror du får acceptera att "vi" inte kommer nöja oss förrän vi faktiskt får några konkreta saker och inte bara flummiga svävande svar.
  • uniMog
    giftfri skrev 2011-03-03 09:43:06 följande:
    Finns inga, det är kläder för män.., inte nån könsspecifik klänning..
    Det där är ju bara skitsnack för att slippa ta ställning.
Svar på tråden Pojke i klänning?!