KlasKristian skrev 2011-03-04 12:25:38 följande:
Vi kan väl vända på det?
Hur långt anser ni att det är okej att uppmuntra barnen att gå utanför normerna innan ni håller med om att det kan vara skadligt för barnet?
För mig är gränsen ganska lätt. När jag kan hitta trovärdig information som påvisar att det
är skadligt. Dvs inte bara "men folk tycker". Inget av det jag skriver skulle jag motsätta mig på något sätt.
Sexualiserande kläder - där är det svårt ibland men jag försöker tänka efter vid varje plagg. Det jag hittills sagt nej till är högklackade skor (och då snarare ur säkerhetsaspekt, de är inte säkra att leka i).
Politiska och religiösa saker anstränger jag mig väldigt mycket för att hålla borta. Jag vill inte att mina politiska (och religiösa) åsikter ska påverka dem utan de får själva bilda sig en uppfattning. Skulle de komma hem med nasse-uniform skulle jag förklara bakgrunden och varför de inte bör ha dem på sig (iof troligen en säkerhetsrisk där med...)
Får jag trovärdig fakta som säger att det är skadligt för pojkar att ha klänning så lovar jag väga in det i min bedömning.