Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

Pojke i klänning?!

Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 10:27:01 följande:
    Du är ute o cyklar min vän.
    Nepp.
    Jag är lärare och arbetar i en arbetsgrupp med värdegrundsfrågor för att hitta strategier mot mobbning och kränkande behandling. Det finns tydliga mönster gällande mobbning, och barnens självkänsla eller brist på detta är en viktig faktor.
  • Veladis

*Puh*,
    Jag var tvungen att springa ifrån debatten en stund, eftersom pannan skulel fyllas med ved, och veden behövde huggas. Men jag kanske borde väntat tills min man kom hem, eftersom män är män och kvinnor är kvinnor och vi är olika och alla vet att män är starkare än kvinnor och bättre på sådana arbetsuppgifter....

Korta kommentarer som svar på några inlägg:

-Blanda inte ihop självkänsla och självförtroende.

-På vissa sociala arenor, t ex förskolor, är det helt accepterat att pojkar har klänning. Tiutta också i den här tråden hur många som faktiskt tycker att det är helt OK. Även de som tycker att det är OK men inte skulel klä sina söner i klänning själva. Ska vi vänta till att precis alla i samhället skulel tycka att det är OK skulle vi få vänta för evigt. För alla människor och på alla sociala arenor är det inte helt OK ännu att flickor har byxor, eller att kvinnor förvärvsarbetar, betänkt det.

- Barn ska inte bestämma allt själva, men varför får de inte bestämma sådant som hör till deras egen person, så länge den inte är fara för liv och lem. Och varför sätta gränser baserat på kön? Barn måste själva få pröva sig fram till sin egen identitet.

• Veladis
    Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 11:00:22 följande:
    Jag står alltid på min sons sida men om jag vet att hans val kommer såra honom så vill jag leda honom rätt så han slipper må dåligt.