• mom88

Pampers blöjor läcker bajs..

Har en dotter på 2,5månader och varje gång hon bajsar så läcker det bajs uppe vid ryggen. och alla kläder blir förstörda. Fattar inte varför det händer, och det händer även om jag håller henne upprätt.. någon som varit med om liknande? ska man testa liberos blöjor? Är trött på förstörda kläder och läckande blöjor nu..

• Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..
  • Lindreas
    mom88 skrev 2011-02-28 14:46:22 följande:
    Tror för att vi har fått massor av rabatt på pampers så det vart ju nästan gratis. =) plus att min sambo köper alltid storpack 96st så då har vi typ fastnat med dem.. men nu börjar blöjorna sina så sen blir det att pröva libero stl: 3 5-8kg såg jag på deras hemsida..
    Ah, då förstår jag. Men köp inga jättemängder av Libero nu, köp ett paket av treorna och prova. Om du vill ha ett ännu mindre paket så kan du köpa Ica's egna, nummer tre av dem tror jag det är, de är nämligen likadana som Libero, fast billigare.
  • mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 14:50:53 följande:
    Ah, då förstår jag. Men köp inga jättemängder av Libero nu, köp ett paket av treorna och prova. Om du vill ha ett ännu mindre paket så kan du köpa Ica's egna, nummer tre av dem tror jag det är, de är nämligen likadana som Libero, fast billigare.
    hehe nä blir nog ett mindre paket. =) jasså men jag har hört att icas luktar giftig plast och att babyn får utslag av icas blöjor.. men jag vet inte
  • Lindreas
    mom88 skrev 2011-02-28 15:00:13 följande:
    hehe nä blir nog ett mindre paket. =) jasså men jag har hört att icas luktar giftig plast och att babyn får utslag av icas blöjor.. men jag vet inte
    Du menar alltså att du använder Pampers som stinker bränd olja men oroar dig för att Icas skulle lukta illa? Nänä... Dessutom är det totalt olika, vissa ungar får utslag av Pampers, vilket inte är så konstigt, eftersom de innehåller lotion. Det gör varken Icas eller Libero...
  • mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 15:08:47 följande:
    Du menar alltså att du använder Pampers som stinker bränd olja men oroar dig för att Icas skulle lukta illa? Nänä... Dessutom är det totalt olika, vissa ungar får utslag av Pampers, vilket inte är så konstigt, eftersom de innehåller lotion. Det gör varken Icas eller Libero...
    Hm, Varför blev du så otrevlig?, jag skrev bara det jag har hört. tror även att det var med på nyheterna angående icas blöjor.. men jag ska absolut pröva libero´s och även kanske icas innan jag säger vilket som var bäst..
  • mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 15:08:47 följande:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8214954.ab
  • Lindreas
    mom88 skrev 2011-02-28 15:12:17 följande:
    Hm, Varför blev du så otrevlig?, jag skrev bara det jag har hört. tror även att det var med på nyheterna angående icas blöjor.. men jag ska absolut pröva libero´s och även kanske icas innan jag säger vilket som var bäst..
    Förlåt, inte meningen att låta otrevlig, men det är ju allmänt känt att Pampers innehåller lotion, eftersom det framgår av paketet. Liberos gör inte det, vilket också framgår av deras paket. Sen att ett barn fått en reaktion av Icas blöjor är ingen bra statistik egentligen, eftersom hon likaväl kunnat få den reaktionen av Pampers.

Prova själv i stället för att lyssna så mycket på vad andra säger och vad du läser, är mitt tips. Farliga blöjor säljs inte.
  • mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 15:16:55 följande:
    Förlåt, inte meningen att låta otrevlig, men det är ju allmänt känt att Pampers innehåller lotion, eftersom det framgår av paketet. Liberos gör inte det, vilket också framgår av deras paket. Sen att ett barn fått en reaktion av Icas blöjor är ingen bra statistik egentligen, eftersom hon likaväl kunnat få den reaktionen av Pampers.

Prova själv i stället för att lyssna så mycket på vad andra säger och vad du läser, är mitt tips. Farliga blöjor säljs inte.
    okey men jag ska testa, är det dåligt med lotion i blöjor?
  • Lindreas
    mom88 skrev 2011-02-28 18:42:52 följande:
    okey men jag ska testa, är det dåligt med lotion i blöjor?
    Dåligt och dåligt... Många använder ju Pampers och tycker att de är bra, men det är också många som blir röda av dem. De luktar illa och jag vill själv bestämma vad min grabb ska ha på huden.
  • Lillaliten

Min grabb läcker bajs vid benen med pampers nr 3, han väger 5,5 nu.. Provade libero när han va mindre men jag tycker de var stela, kanske bättre i större stl?

• Lillaliten

Läcker även kiss på ryggen ibland...

Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..