• mom88

Pampers blöjor läcker bajs..

Har en dotter på 2,5månader och varje gång hon bajsar så läcker det bajs uppe vid ryggen. och alla kläder blir förstörda. Fattar inte varför det händer, och det händer även om jag håller henne upprätt.. någon som varit med om liknande? ska man testa liberos blöjor? Är trött på förstörda kläder och läckande blöjor nu..

• Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..
  • cockaby

Här läcker det bajs upp på ryggen om man inte är försiktig. Gäller att tänka på hur man håller honom efter han bajsat. Oavsett vilken blöja men Huggies hae funkat lite bättre.

Framförallt är det om man trycker honom på rumpan när han precis när han skiter eller precis har skitit. Sitter han exempelvis i babysittern har man tur om det inte krupit upp på ryggen. Men det som hjälpt mest här är att inte hålla en hand på rumpan när man lägger ner honom på skötbädden utan håller handen lite längre ner. Ligga på rygg är däremot inga problem oftast.

• Höstbebis2010

Medans vår son åt bröstmjölk och bajset var helt rinnigt så hjälpte ingen blöja mot att läcka. Vi fick helt enkelt byta kläder på honom i princip varje gång han bajsade, vilket var 4-6 ggr om dagen. Vi hann prova alla olika blöjor vi kunde hitta, men inget hjälpte. Därför är det underbart nu när han bara äter ersättning och bajset är mkt fastare, nu har det aldrig läckt.

• mom88
    Höstbebis2010 skrev 2011-03-08 18:56:16 följande:
    Medans vår son åt bröstmjölk och bajset var helt rinnigt så hjälpte ingen blöja mot att läcka. Vi fick helt enkelt byta kläder på honom i princip varje gång han bajsade, vilket var 4-6 ggr om dagen. Vi hann prova alla olika blöjor vi kunde hitta, men inget hjälpte. Därför är det underbart nu när han bara äter ersättning och bajset är mkt fastare, nu har det aldrig läckt.
    okey, ja alla kläder blir förstörda här.. vilket är jätte tråkigt.. När började du med ersättning?
  • Lady Namárië

Grundregeln är:

Läcker i ryggen - upp en storlek
    Läcker i benen - ner en storlek

Men barn har olika kroppsform, och man får prova sig fram till den sort som passar bäst.

So say we all
  • mom88
    Lady Namárië skrev 2011-03-08 20:11:43 följande:
    Grundregeln är:

Läcker i ryggen - upp en storlek
    Läcker i benen - ner en storlek

Men barn har olika kroppsform, och man får prova sig fram till den sort som passar bäst.
    Jag använder 6-9kg och min flicka väger snart 6kg. så jag kan väl inte gå upp en storlek då eller?
  • Lady Namárië
    mom88 skrev 2011-03-08 20:14:53 följande:
    Jag använder 6-9kg och min flicka väger snart 6kg. så jag kan väl inte gå upp en storlek då eller?
    Nej, då låter det väl troligare att blöjan är för stor. det jag skrev tidigare är svaret jag fick från Pampers när jag ringde och frågade då vi hade problem med blöjor som läckte i ryggen.
    So say we all
  • Toppen9

Hade samma problem med blöjorna och bytte märke flera gånger (pampers, libero, coop, huggies, ica m.fl.) men alla läckte för att min lille i den åldern bajsade en gång per dag och då kom ju allt direkt på ca 30 sekunder... till slut gav jag upp och började EC:a dvs hålla bebisen över handfat/toalett när det var dags för bajs. Funkade kanon och vi slapp förstörda kläder och nu är pojken 11 månader och jag byter väldigt sällan bajsblöja då han hellre vill bajsa på pottan
    (Ska väl tillägga att jag absolut inte tvingade/tvingar honom till att bajsa utan blöja utan jag bara gav honom ett alternativ och när han var liten så höll jag honom små korta stunder vid  handfatet för att se om det behövdes. Kommer det i blöjan så är det absolut inget bakslag för oss, vi har inte börjat med "potträning" än utan sätter honom där i samband med blöjbyte för att se om han vill göra nåt på pottan.)

• ThePointOfItAll

Det jag har lärt mig efter 3 barn är att blöjor är mycket individuellt och att man får pröva sig fram, det som funkar med ett barn funkar inte säkert med ett annat. Storlekarna får man ta med en nypa salt för det mesta. För oss har Libero funkat bättre än pampers, och Willys funkade tyvärr bara till den äldsta.

I början funkar i stort sett inga blöjor, den gula slemmiga sörjan går igenom allt. Nu har jag dock hittat något som funkar mot fläckarna, galltvål, än så länge har jag inte behövt slänga ett enda plagg. Handtvätta upp plaget med tvålen och tvätta sen i maskin, när det sen torkar är de flesta omöjliga fläckar borta!

• Ingiz

N har jag bara läst TS: Min syrra hade också läckande pampersblöjor. hon skrev till dem och fick kompensation och goda råd hur man kunde göra för att det inte skulle läcka. Kanske kan vara något.

Lycka till!

• queenofangels

här läcker alla blöjor när sonen bajsar, har testat ALLA. Men inte så konstigt för de e extremt fulla blöjor. så får byta kläder många gånger om dagen här också.

ett tips för att kläderna inte ska bli förstörda e att när du fårr bajs på kläderna gnugga in yes diskmnedel o sen låt ligga tills de ska tvättas. innan fick ja kasta alla kläder för dom va förstöra, nu ahr jag inte kastat ett enda plagg.

Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..