• mom88

Pampers blöjor läcker bajs..

Har en dotter på 2,5månader och varje gång hon bajsar så läcker det bajs uppe vid ryggen. och alla kläder blir förstörda. Fattar inte varför det händer, och det händer även om jag håller henne upprätt.. någon som varit med om liknande? ska man testa liberos blöjor? Är trött på förstörda kläder och läckande blöjor nu..

• Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..
  • Laura03

Prova en större storlek. Själv har jag alltid använt pampers och även provat annat men bajsar man mycket så läcker det oavsett vilken blöja man har. Sedan så kan ju blöjan va full av kiss sedan innan och då bli det för mycket av det goda. Någonstans ska det ju ta vägen när det inte får plats mer. Byt kiss blöja oftare. Långt innan den börjar bli stor och hängig.

• daimstrut

Vi hade samma problem med lillan och Libero funkade mycket bättre för oss angående bajs upp på ryggen. Hon är en knubbis och det har alltid känts som att Libero har passat bäst på henne, har provat Pampers i omgångar allteftersom hon har växt men alltid gått tillbaka till Libero.

• Cissibo
    Lillaliten skrev 2011-03-01 03:10:25 följande:
    Läcker även kiss på ryggen ibland...
    Det låter som att blöjan är full, jag hade testat en större storlek.

Storlekarna går ju "om lott", vi ser till att alltid ligga i nederkant (när bebben nu väger 7,5 har vi bytt itll Pampers baby dry 4, alltså strl från 7 kg, även om 3:an ska räcka upp till 9 kg. 4:an hamnar högre upp på ryggen, vi har haft problem med läckage med 3:an men 4:an ger mer utrymme för ryggkrypare :-P

Jag upplever att ryggkryparna är svåra att mota oavsett hur nybytt blöjan är, det blir liksom en liten sjö av bajs som inte hinner absorberas när allt kommer på en gång... Då är större blöja det enda jag fått till att funka...
  • Laura03

Pampers har två blöjsorter också. Baby dry och aktiv fit, båda dessa två knäppes i midjan. Sedan finns ju även easy up som är en blöjbyxa från 7 kg. Jag har baby dry på natten (suger upp mer) och easy up på dagen och vår son är 10 månader.

• Lillaliten

Nu vet jag inte riktigt vilken an sorterna vi har, men nr 3 som räcker till 9 kg iaf, baby dry kanske, tycker den var mkt bättre än newborn, sluter åt bättre runt kroppen! :)

• Laura03

Hur mycket väger bebisen? Baby dry har ingen resår i rygg och mage men det har activ fit. Just nu kör jag easy up på dagen och baby dry på natten och visst när den lille har diarré, (han har magsjuka) så visst läcker det.

• Ellie84

Jag hade problem med läckande libero och willys, dom som funkar bäst för oss är pampers baby dry (det gröna paketet) men det är olika.. Jag upplever ingen lukt av varken olja eller urin eller plast eller nånting utan dom luktar lika som ex libero enligt MIG men andra kan ha annan uppfattning

Miranda 031228 Axel 100614
  • Laura03

Ja det är olika beroende barn. En del gillar pampers, andra libero och en tredje de andra blöjsorterna. Fördelen med pampers är att de finns i hela Europa om man nu ska dit nån gång.

• Thessiss

hej...vi använder pampers till båda barnen här hemma utan några problem...

hänt någon natt att de har läckt på stora grabben när han har kissat, men då är det för att blöjan varit överfull med... aldrig märkt något annars...

Bara att testa dig fram till vilken blöja som passar bäst... Finns många märken att välja på...
    Du har ju bla Libero,pampers,icas,willys,coops, euroshopper... Bara att testa helt enkelt vilken som passar ditt barn bäst =)

Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..