• Glass

Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!

Jag har samlat ppå mit rätt mycket pysselgrejer under åren, men jag förstår inte hur jag ska förvara det på ett bra och smidigt sätt. så att det är lätt att överblicka vad man har och lätt att använda.
    Jag har funderat på såna där fiskelådor med små fack, men de tar bara större plats och sen verkar de inte så himla praktiska till väldigt små saker som paljetter och liknande.

Hur har ni det?

• Svar på tråden Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!
  • Glass
    Wow! Vad tjusigt det blev!
    Ska visa min sambo hur ett hus kan se ut när det inte är totalt täckt av godis och choklad
  • fru kreativ

Jag har fixat en pärla-hörna! Har ju faktisk haft en sekretär som stått o samlat damm i sovrummet i flera år, fylld med skräp, så idag har jag rensat ur den och sorterat in allt pärlmaterial *glad* (Dessutom fick makens flugfiskematerial plats i undre delen så om han vill kan han låna bordet och binda sig en fluga ibland).
    Men nu märker man ju vad mycket grejer man saknar, för att få det ännu bättre! Måste köpa fler sorteringsaskar och bättre verktyg, bättre lampa etc. Men nu har jag i alla fall en fast plats där jag inte behöver städa bort jämt, då kanske det blir att man sitter o pärlar lite oftare. Stort tack till hela tråden för att jag fick en spark i a*slet och gjorde det här!

• Maggish

fru kreativ- sätt in ett foto på din pärla-hörna!! nyfiken..

• Maggish

fru kreativ- sekeretären var ju jättesmart att använda som pysselplats! fiffigt!

• fru kreativ

Bild inlagd! Den blev lite mörk, lampan i taket pajade .
    Nej sekretären är inte den vackraste, men nu fick den ju en funktion i alla fall .
    Har inte hunnit proppa in allt ännu men jag jobbar på det..

• Blue Vapor

Fru kreativ -
    Perfekt att ta en oanvänd möbel i besittning! En sekretär är jag som gjord för ändamålet! Och vilket härligt pepparkakshus!!

• Maggish

Inga andra som har foton på sina pysselhörnor?

• JennyL25

Vad mysigt Fru Kreativ. Håller ochså på med pärlor.
    Men som sagt int elika mycket tid och plats till det

• Else

Jag har lagt våra pysselsaker i en garderob. Jag vet inte varför garderoben ser ut som den gör, nästan som om att alla fack vore till strumpor. Så det är lågt till "tak" till nästa hylla. Hursomhelst passar den perfekt till pysselsaker för att det blir så mycket plana ytor och nästan inget mellanrum till nästan hyllplan.
    Så alla pärlor, papper, limtuber, glitter, snören osv osv får prydligt plats så man tydligt ser.

• ullabella sekreterare

Hej på er alla pysslare..
    jag använder de blåa backarna man köper champinjoner i. E supper bra, man kan ju stapla dem övanpå varandra..

• Glass

Jag sorterade alla mina saker i två stora plastbackar med lock. Jättebra faktiskt, men det är svårt att få en överblick. Tyvärr så är de fulla också och då är inte ens alla mina papper där i...
    Min sambo säger att mina grejer håller på att ta över hela vår lägenhet

Svar på tråden Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!