D 1980 skrev 2011-04-09 18:12:24 följande:
Nu har Danderyds sjukhus börjat ställa till med mer drama i mitt liv.... Jag var där i onsdags och då var allt helt ok. Jag gjorde ju TUL som visade att bebisen nu är 2% större än normalt och inte 24% och de sa att allt var ok.
Igår runt lunch ringer det en läkare som säger att de har tittat på måtten från ul igen och vill att jag ska komma in akut för att göra ctg.....jag frågar varför och om det inte kan vänta till måndag men hon säger att de inte vill vänta ens ett dygn till för att barnet inte ska ta styk på något sätt. Kan ni förstå vilken panik jag får!!!!!
Åker in akut då, gör ctg och får vänta i en timme för att få prata med en läkare som klarar av vårt samtal på mindre än 3 min och säger bara att ctg såg normalt ut. FÖrklarar att de eventuellt misstänker att barnet har gått ner i vikt under de här två veckorna och så får jag tid för UL på tisdag då de ska mäta flödet i livmodern. Sen sa hon bara hejdå.....
Börjar verkligen tröttna på hur de hela tiden skrämmer livet ur mig och sen har de kortaste samtalen där de bara säger att allt ser ok ut. Nu orkar jag inte ens bry mig längre om någonting, äter massa skräp och sötsaker och ber till alla gudar som finns att det här barnet ska födas vilken dag som helst för att jag ska slippa alla dessa läkare och deras dumheter. Det börjar göra satans ont att ta insulin också, orkar inte sticka mig själv längre! Mina blodsockervärden har dessutom i över en vecka nu legat lika högt som innan jag började med insulin, förstår inte varför. Eller de här senaste två dagarna gör jag det, men inte innan det. KÄnner mig bara så trött på allting.
Men vaffan!! Nu får dom väl ge sig!!! Jag tycker att du ska ringa upp dom och snacka med dom igen och den här gången hotar du med att gå till patientnämnden! Eller så kontaktar du patientnämnden direkt! Så här kan dom ju inte få hålla på! Visst är det bra att dom kollar upp det en gång extra, men lite smidiga får dom väl vara i kommunikationen! I min erfarenhet så brukar vården snarare vara tvärtom, och göra allt för att lugna sina patienter just för att undvika att alla neurotiska gravida kvinnor ska oroa ihjäl sig! Nu är såklart inte alla gravida neurotiska, men lite känsligare än vanligt är man ju - tror ni fattar hur jag menar!
Jag har också börjat tycka att det gör ondare att sticka just nu!! Undrar hur det kommer sig? blir man känsligare när man har stuckit ett tag? Jag tycker det borde vara tvärtom! Konstigt det där!
Johanna - skönt att höra att det inte bara är jag som fuskar!! Igår slank det ned både en och annan chokladbit, samt några jordgubbar och lite smörgåstårta... Gott som fasen var det!!
Just nu är jag annars glad över att min foglossning knappt har märkts av de senaste två veckorna! Visst har jag varit dunderförkyld, men det känns ju helt underbart att kunna gå normalt igen utan att ha ont. Eller nja, gå och gå - snarare vagga fram lite snyggt sådär!