-
Fast är inte emmaljungan större än kronan? Fast ni var ju inte ute efter en edge duo som jag var inne på...Nimah skrev 2011-04-17 15:57:00 följande:Ja, jag blev jättestressad! Vi var på en visning idag och passade på att svänga förbi butiken igen när vi hade bilen med. Vi fick ta med en vagn ut och efter en del trixande med hur den skulle fällas ihop smidigast så fick vi in den. Jag skulle gärna ha en kronan, var en sån jag siktade in mig på först, men tror att den blir svår att få in tyvärr. Vi har ändå inte beställt än utan vill tänka några dagar iaf. -
Vi har en liten golf och hur vi skall få plats vet de tusan :P Men planen är nog att uppgradera bilen så småningom. Vi använder dock bil väldigt sällan. Hundarna åker i baksätet och/eller vid mina fötter i framsätet(passagerarsätet så klart) och där har jag ju inte tänkt ha nån vagn oavsett ;)trivsamma forandringar skrev 2011-05-06 19:10:34 följande:Har också börjat kika runt efter vagn. Skulle gärna vilja ha en begagnad till bra pris, men den måste givetvis vara riktigt fräsch. Men jag vill ändå veta vad jag är ute efter och inte bara köpa någon som är fräsch!
Har nog funderat mest på en Emmaljunga Edge Duo eller en Emmaljunga City Cross. Läste att dessa vagnar är populära i den här tråden och jag ser också att det är många med mig som har hund och vill kunna gå hundpromenader med den.
En sak bekymrar mig dock och jag undrar vilka bilar ni har, som vill ha plats med både vagn och hund i bagagen?
Vi har en Saab 95 kombi...
Hoppas någon kan komma med någon bra kommentar =) -
Åh vi skall oxå ha en kronan :) Fast jag har inet kunnat känna riktigt på en ännu och det gör ju att man känner sig lite tvekande ibland. Fast alla jag har pratat m verkar som sagt supernöjda m den vagnen. Kan man köpa vagnen i butiken i täby? På hemsidan står det "visningsbutik" ju. Portot ät så himla dyrt tycker jag, så kan man köpa den på plats när man är i närheten vore det ju smart...wolfie skrev 2011-05-12 14:11:34 följande:VI har också ställt in oss på en Kronan. Kommer förmodligen att köpa en begagnad, så nu är jag inne på blocket varje dag och kollar
Vi var ute i Kronanbutiken i Täby och tittade på vagnen för ett par månader sedan, coh den verkar jättebra! Det enda jag är lite tveksam till är att det är ganska lågt mellan varukorgen och liggdelen så jag vet inte hur lätt det är att fylla korgen med saker. Men det känns som ett litet problem i sammanhanget, och de flesta Kronan-ägare verkar nöjda med vagnen. -
Det är något jag oxå funderat på, men de vagnar jag sett (på håll) har sett ok ut även om de nog är lägre än genomssnittsvagnen. Min mamma (som jobbar på dagis) tyckte iaf att vagnen jag bestämt mig för såg super ut och hon har ju kört en del vagnar genom åren...zip87 skrev 2011-05-19 17:49:16 följande:En liten fundering ang. Kronan vagnen.. Ni som har testat den.. är den låg? alltså där bebisen ska ligga?..
Är sugen på en kronan, men tycker den ser låg ut på bilderna..
bor i skåne så det är ju inte det lättaste o åka till sthlm o tesa en..
Tack så länge :) -
Super! Uppdatera oss sen m alla måtten är du snäll ;) Födelen m kronan är ju att det finns större hjul att köpa till, tex om man är lång eller kör oplogat på vintern. :)zip87 skrev 2011-05-23 09:05:34 följande:Min sambos mamma ska till sthlm kristihimmelsfärdshelgen, så nu har jga skickat bud med henne.. mäta allt som inte står på kronans hemsida.. så man har något att jämföra med. Jag är ganska lång så jag vill inte ha någon lågvagn..! Blir det inte kronan så blir det en Brio. :) -
Jag tyckte den lila var klart finast! Sittdelen är ju den del som kommer användas längst, så jag hade lagt störst fokus på den och isf valt en annan (som jag inte var lika tokig i - älskar lila ;) ) till liggdelen isf.
-
Har funderat på det här m täcke/kudde till vagnen. Skall man köpa det? Det ingår åkpåse till den vagnen vi tänkt köpa och det fyller väl lite täckets funktion? Eller är åkpåsen bara aktuell när det är riktigt kallt?
-
Ah, tackar. :) Ja kanske lika bra att skita i täcke... Hur är det m kudde egentligen? Mamma säger att man inte skall ha kudde i vagnen till så liten, men hon har ju inte haft barn på 30 år och kan "köpa" sånt som folk säger lit väl lätt utan att tänka själv ibland tycker jag... :Pskomakarfrun skrev 2011-06-05 18:44:00 följande:jag frågade på barnenshus och de rekommenderade att köpa åkpåse. För det blir ju snabbt kallt på hösten och då är det lika bra att satsa på åkpåse direkt. Så det tänkte vi göra. Vårat barn kommer förhoppningsvis i mitten av september så det blir ju aktuellt med vagnpromenader i oktober och framåt. Vet inte om det räcker med täcke på vintern, det verkade inte så på dem i affären iaf och då måste man ju köpa en åkpåse också.
Vi har en duovagn...
-
Vilket (deformerat huvud alltså) jag o mina systrar har då eftersom vi har vuxit upp utan kudde... ;)Cornellia skrev 2011-06-05 19:02:00 följande:Dom ska ha kudde, som man lägger huvud och axlarna på. Detta för att dom inte ska få deformerat huvud. -
Var hittar man såna här rekommendationer? Det är så enormt mkt som sägs och en hel del går emot varandra liksom...
-
Får inte länkn att funka :(Cornellia skrev 2011-06-05 21:17:41 följande:www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/.../2006-114-40_200611440 .pdf -
Nu funkade det, tack! Då har jag belägg på att gå emot mor min ;)Cornellia skrev 2011-06-05 22:24:38 följande:www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/A...
Testar och ser om jag får med hela länken nu då.
annars googla på "kudde spädbarn socialstyrelsen" det är första träffen. -
Nu skall vi beställa vagnen (kronan har 10% nu för alla som funderar på en kronan!), men vilken färg skall man välja??
Brun

Grå
eller Grön?
Dryga är att jag gillar grönt, men den levereras först i juli (då vi antagligen inte är hemma) och nyanser skiljer sig mellan bilderna på sidan = har ju ingen aning om vilken nyans den har då :( -
Glömde sista gröna bilden

ganska stor skillnad m den andra bilden tycker jag... -
Den beigea är den gröna! Så så stor skillnad är det på nyanser på de olika bilderna de har!She is Me skrev 2011-06-10 15:36:30 följande:Den gröna var väldigt fin, om färgen stämmer med verkligehten
annars är jag oxå ett fan av brunt. Beige är snyggt, men frågan hur snygg den är efter några månader....
Det lutar mest åt den bruna, men ibland känns det lite trist... -
Smart! Fast jag vill beställa vagnen i helgen (otålig). Får se hur vi gör...wolfie skrev 2011-06-10 15:50:03 följande:Ring Kronan och be dem skicka tygprover så ni vet vilken färg det är ni får. När vi besökte visningsbutiken för ett par månader sedan fick vi med tygprover så det borde inte vara något problem att skicka.
Idag köpte vi vår vagn
En begagnad Kronan från 2009, i brunt. Känns jättebra! -
Hmm... kanske skall ta o beställa färgprover då... Fast då har vi problemet m leveransen. I juli planerar vi ca 2 veckor i stugan och då kan vi ju inte ta emot den (& beställer man nu är det leverans i juli står det)zip87 skrev 2011-06-10 16:31:34 följande:Vi fick oxå tygprover.. Och den gröna färgen på provet stämmer inte specillet bra med nån av bilderna.. Den är snyggare!! :) Vi kommer beställa den gröna.. Tycker egentligen bäst om den röda färgen.. men vi väntar en pojke så då känns det inte så kul med rött..?! dem andra färgerna funkar ju till båda könen. :) -
Idag kom min kronan vagn! Håller på att plocka upp den nu och känner bara sån LYCKA! :) Än så länge är jag mer än nöjd! Dessutom hade de sjukt snabb leverans! Vi bestälde söndagkväll och fick dn ida vid 15!
-
Efter att ha beställt tygprover och utfört ett "kladdtest" blev det en brun vagn. :) Och den är superfin! Vill ha min bebis att lägga i den nu ju!Cornellia skrev 2011-06-21 15:33:44 följande:Vilken färg blev det? -
Man kan ju fästa en del av det man stänger m knappar så att den blir lite kortare, sen tänkte jag bara att man låter den gå upp lite på kanten liksom. Gah fattar du? Är inte hemma o kan kolla på vagnen/åkpåsen när jag skriver... Men jag såg inga problem m att använda åkpåsen i liggvagnen iaf.zip87 skrev 2011-07-20 09:35:49 följande:Vi fick hem vår Kronan igår!!
Är verkligen Super nöjd! Vi beställde även terränghjulen så den skulle bli lite högre...
men...... det såg inte klokt ut.. så det va utkastade pengar..
En fråga nu... åkpåsen.. är det inte meningen att den ska användas i liggdelen? Den är ju alldeles för lång..
Hur har ni gjort?