Malmö Holma
Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?
Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?
Jag skulle inte vilja bo där.
Jag har varit där men känner mig inte trygg. Ska du in till stan blir det buss eller cykel. En bit att gå.
Många förorter är det tyvärr så med i Malmö. Men det är billigare.
Centrum, Slottsstaden, Gamla väster osv är härliga områden men det kostar ofta betydligt mer...
Men visst jah inte bott i Holma så jag kan inte uttala mig om hur det är att bo där.
Och centrum är inte heller platsen man släpper ut sina barn själva...en storstad som blivit mer och mer farlig.
Ok. Om man vill hyra privat, vart vænder man sig bæst då?
Privat har jag inte så mycket koll på. Men här kommer några länkar!
www.malmo.se/bostadbygge/boimalmo/bostadslankar.4.33aee30d103b8f15916800097770.html
Har varit in och kollat dem.
Jag skulle _aldrig_ bosätta mig på Holma. Never.
Holma, Kroksbäck, Rosengård, Bellevuegården, Augustenborg och några ställen till går fetbort.
Vill du bo i lägenhet så kanske röda eller vita Höja kan vara nåt?
Om du inte vill bo supercentralt förstås, då kan kanske Slussen, Gamla Staden (innanför vallgraven), eller Käppastan (Slottsstaden alltså vara nåt.
karta.hitta.se/starcus/servlet/hitta.Karta&h=510&cx=1323903&cy=6167879&res=4&points=1323903,6167879
Vad tror ni om den?
Det ær vårt andra alternativ
Absolut!! Jättetrevligt område. Lite vid sidan, men ändå centralt. Jag har förresten bott på Skansgatan!
Ok. Hur barnvænligt ær det då? Har en på 2½ och en som snart blir 1.
Tja, det beror ju på vad man jämför med. Du har ju Rörsjöparken på andra sidan Exercisgatan, inte så långt. Ska man bo lägenhet såpass centralt, så kan det nog inte bli så mycket bättre, även om det kanske inte är jättebra. Men å andra sidan, är gården fin så kanske det kvittar.