Malmö Holma
Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?
Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?
Holma har varit Malmös Alby, men nuförtiden skrivs det så här om det:
www.varbostad.se/ArticlePages/200308/15/20030815112210_VB/20030815112210_VB.dbp.asp
Vad som stämmer vet inte jag men det dåliga ryktet hänger ju oftast i långt efter det att ett problemområde börjar stabilisera sig. Men skolorna där hade jag nog fortfarande inte trott på, tyvärr.
Sheeba: Min man kommer pendla till Køpenhamn (Ballerup) så han har restid på ca 1½ timme ræknat från Malmø C. Så det kommer redan som det ær bli tidiga mornar och sena kvællar, vilket leder till sena middagar før oss som familj. Så allt som kan kortas ner i pendelavstånd underlættar.
Dærfør hade Holma varit bra eftersom han kunnat åka från Svågertorps station istællet før Malmø C.
Men om det fortfarande ær som det låter, så vet jag inte riktigt om jag vill bo dær. Man måste ju tænka på barnen också.
Men som Bimsan sæger, ett dåligt rykte brukar ju hænga kvar. Har næmnligen också hørt om sjælvførsørjningen. Och den verkar vara kænd i resten av værlden också.
Men man bør ju egentligen se stællet før att få en uppfattning om hur det ær.
Om jag skulle flytta tillbaka till Malmö (älskade stad!!) så skulle jag helst bo i Limhamn, andra val Bunkeflo tror jag. Mysigt, barnvänligt, bra skolor. Och ganska nära till svågertorp..
Holmas rykte har klart förbättrats, att bo där går väl säkert an, men har man barn i förskole- och skolålder så hade jag inte bosatt mig där... Därför tycker jag, som jag skrev tidigare, att ni ska satsa på den i stan! Vill ni köpa lägenhet i stället för att hyra så ligger Kulladal och Lindeborg nära Svågertorp C.
Skulle ALDRIG bosætta mig på Holma!!!
Har din man kørkort så kan jag rekommendera att køra øver till Danmark. Sparar en massa tid och ska man till Ballerup så ær det ett mycket smidigt sætt och då kanske ni kan fundera på att bosætta er lite utanfør Malmø typ. Tygelsjø, Klagshamn eller Høkøpinge vilket ær mycket barnvænliga stællen.
Lycka till med flytten!/ Vicky fd. Malmø-bo
Jo, han har kørkort, men ingen bil. Och køpa lægenhet har vi inte råd med øver huvud taget. Vi satsar væl just nu på den hsb-lægenheten i Gamla Stan. Tog upp det med min man igår, och han blev væl inte heller lockad direkt. Men å andra sidan ær det ju lættsamt att hitta en ny lægenhet nær man redan ær på plats.
Tack før era svar. FL ær ett underbart stælle
Dinturiel
Kolla www.PBA.se
Ett fastighetsbolag som har lägenheter vid Mobilia, nära buss nr 7 som går till Svågertorp. Tar ca 10 min med bussen.
Tack gisløv, har redan kollat upp dem och de har inget ledigt i malmø just nu.
Men har hittat en i Kulladal. Ett radhus.
Dinturiel
Men skicka in en intresseanmälan.
Radhus på Kulladal? Dyrt va?
7982 kr i hyra. Vår græns ligger væl just nu på 8000.
Men mannen klagar på att han inte vill gå tillbaka till adsl... så nu satte jag barnen mot adsl och frågade vad som var viktigast før honom. Hoppas han svarar rætt
Ring PBA, ni kan få en femma hos dom för den summan, 134 kvm, två toaletter och 8 meter lång balkong. Ställ er i kö, den är inte lång
Hehe ok. Læt ju skoj
Lindeborg är ju också väldigt nära bron och har på senare tid blivit en "dansk koloni" sa vår mäklare. Där finns både hyres- och bostadsrätter.
Det kanske kan vara något. Ett bostadsområde närmare bron än Lindeborg finns inte. Det är dessutom ett BRA område.
Hehe, danskkoloni gør inget. Min man ær ju dansk. Har lagt intresseanmælan på en i Kulladal nu.
Flytta till Kulladal, där finns jag! Bra dagis också...
Hehe ok. HÅll tummarna att vi får den då. Ær visst ett radhus... men det gør ju inget nær man har barn