• Dinturiel

Malmö Holma

Tænkte høra mig før om hur Holma i Malmø ær. Har snubblat øver en lægenhet dær, och beskrivningen av området låter vældigt lockande nær man har små barn.
    Men nu vill jag ha lite information från er malmøbor. Hur ær det dær?

• Svar på tråden Malmö Holma
  • Dinturiel

Ok, så det ær innergård. Just nu bor vi i en lægenhet med gatan rakt utanfør dørren och ingen gård øver huvud taget, utan møjlighet før utomhusaktiviteter førutom i parkerna. Ær den stor innergården?

• Linda1976

Det brukar alltid vara nån typ av innergård, men jag vet ju inte säkert!

• Emmerdale forever

Det är inte lätt att hyra bostad i Malmö, så får du chansen så tacka ja till den i stan! Ta inte Holma.... Det kanske blir bättre där nu när Citytunneln kommer, men just nu hade jag inte satsat på Holma! Vill du ha barnvänligt ska du nog välja Limhamn, Kulladal, Toftanäs eller andra villaområden. (Finns lägenheter där också)

Lycka till med letandet!!

• Dinturiel

Ær lite nyfiken på vad som ær fel med Holma. Kan ni motivera lite?

• Danielle

Holma är invandrartätt och ett "stökigt" område och de flesta lägenheter där förvaltas av MKB som heller inte har speciellt bra rykte.
    Jag skulle ALDRIG bosätta mig där.
    Precis som Linda 1976 skrev högre upp

"Holma, Kroksbäck, Rosengård, Bellevuegården, Augustenborg och några ställen till går fetbort."

Jag håller med.

• Annika 1983

holma vill jag inte råda någon att flytta till

• Dinturiel

Varfør inte.. har fått veta det av flera, men inte någon motivering till varfør man inte ska gøra det.

Så varfør inte?

• sheeba

Det är slumområden, där det händer massa skumma saker med narkontika som alla de andra inte så bra ställerna. Hög kriminallitet också.
    Hade vänner eller man gick på samma skola och klass på högstadiet de var aknske inte de bästa om jag säger så.

• Dinturiel

Ok, nu har man lite mer køtt på benen. Ska ta det med min man, nær det går att prata lite mer med honom. Får inte så bra svar just nu

• sheeba

Men ni vill bo nära stationen?

Svar på tråden Malmö Holma