• Anonym (Osäker)

Killar: Vad "krävs" för stånd?

Jo, som frågan lyder, till er killar, vad krävs för att ni skall få stånd?

Räcker det med att ni bara är upphetsade så finns ståndet där?
    Krävs det direkt beröring? eller förspel?
    Får ni ofta stånd bara av att tänka sexuella tankar?

Jag är nyfiken då min pojkvän blir upphetsad lätt, men ståndet visar sig först (eller oftast) när jag tar på honom, smeker honom, det krävs inte mycket alls, men beröring krävs oftast.. Jag vet inte hur jag skall tolka detta. Är det normalt? Jag tycker inte jag är världens snyggaste, men snygg vet jag att jag är och har en bra personlighet. Och jag vet att han tänder på mig. Men jag blir osäker när det gäller just den biten med att få stånd.. :(

Jag har skrivit ett likande inlägg innan, fast då riktat till både män och kvinnor..

• Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?
  • Anonym (...)

är inte kille men svarar ändå...
    jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år...jag har i princip aldrig behövt smeka honom för att han ska få stånd. det kan räcka att vi hånglar, eller att jag frågar om han vill =) han får stånd av att ta på mig, och även av att ge oralsex

• redneck girl

är inte heller kille ...men svarar för min ;) ;) han får stånd bara han kryper upp bredvid mig .räcker också med en kyss eller några väl valda ord =)

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • KalleKn

Det är helt individuellt och normalt avtar förmågan att lätt få ett hårt stånd med åren.

Vad som krävs är alltså nått som är olika från person till person och som dessutom påverkas av saker som sömn, sjukdomar etc. Jag tycker din kille låter helt normal. Det där med att män får stånd i tid och otid är kraftigt överdrivet.

• Anonym

Vad krävs för att en kvinna ska bli våt?

En annan fråga men svaret torde bli likadant.

• Anonym

Hur lätt man får stånd är olika från person till person och varierar dessutom med stress, trötthet och ålder.

En pigg tonåring har snarare korta perioder utan stånd medan en medelålders man som jag kan behöva koncentrera sig för att få stånd även när frun ligger bredvid och är kåt.
    Framför allt om man dessutom är förkyld, trött och har svårt att släppa allt som man förväntas göra på jobbet imorgon.

• Trust me

Fasligt udda.

En man förväntas vara sexuellt redo utan att tjejen ska göra något. Lyckas han inte med det så tänder han inte på henne.

En kvinna förväntas inte vara sexuellt redo om killen inte gör något för att hon ska bli det. Lyckas han inte med det så gör han ett dåligt jobb i sängen eller med något annat i kvinnans liv.

• Anonym (...)
    Trust me skrev 2011-03-04 13:29:08 följande:

Fasligt udda.

En man förväntas vara sexuellt redo utan att tjejen ska göra något. Lyckas han inte med det så tänder han inte på henne.

En kvinna förväntas inte vara sexuellt redo om killen inte gör något för att hon ska bli det. Lyckas han inte med det så gör han ett dåligt jobb i sängen eller med något annat i kvinnans liv.

bra skrivet..!

du har så mycket bra synpunter om sex..jag gillar alltid dina inlägg =)
  • Anonym (Osäker)

Tack för era svar, tar gärna emot fler.. :)

Jag förstår givetvis att alla är olika och fungerar olika och vill inte säga att min kille är onormal. Det är bara jag som är osäker i detta läge, och det beror nog på att de partners jag varit med innan väldigt lätt fått det, bara av en tanke kanske. Med min nuvarande vet jag att det krävs lite mer, och gärna för mig med förspel och sånt, jag vet nog bara inte hur jag skall hantera detta riktigt och inte ta åt mig och göra det till något negativt. :/

Det tar ju kanske 10 sek så har han stånd så fort jag rör honom, ibland snabbare ibland lite längre tid. Och morgonstånd har han för det mesta så där är nog inget fysiskt problem tror jag iallafall. Dock har han inte jättehård stånd, varken på morgonen eller i övrigt. Han tränade väldigt mycket innan. Men ni har för mkt jobb kommit i vägen, så ingen träning, stress, trötthet och lite sömn kanske påverkar, jag vet inte.
    Har väl lite den bilden i huvvet att en tanke får den att stå upp, så funkar det lixom. Eller att sexiga underkläder räcker. Men kanske inte..

• Anonym (Osäker)
    Trust me skrev 2011-03-04 13:29:08 följande:

Fasligt udda.

Bra sagt.. hemskt nog är det den bilden jag har. Jag är vuxen nog att veta att alla är olika. Men samtidigt finns den bilden i mitt huvve, att det inte skall krävas mer än sexiga underkläder eller naken kvinna för att mannen skall få stånd.. Vill verkligen inte känna att det är negativt utan bara kunna förstå att alla fungerar olika. Trött jag blir på mig själv..
  • Trust me
    Anonym (Osäker) skrev 2011-03-04 13:33:25 följande:

Tack för era svar, tar gärna emot fler.. :)

Jag förstår givetvis att alla är olika och fungerar olika och vill inte säga att min kille är onormal. Det är bara jag som är osäker i detta läge, och det beror nog på att de partners jag varit med innan väldigt lätt fått det, bara av en tanke kanske. Med min nuvarande vet jag att det krävs lite mer, och gärna för mig med förspel och sånt, jag vet nog bara inte hur jag skall hantera detta riktigt och inte ta åt mig och göra det till något negativt. :/

Det tar ju kanske 10 sek så har han stånd så fort jag rör honom, ibland snabbare ibland lite längre tid. Och morgonstånd har han för det mesta så där är nog inget fysiskt problem tror jag iallafall. Dock har han inte jättehård stånd, varken på morgonen eller i övrigt. Han tränade väldigt mycket innan. Men ni har för mkt jobb kommit i vägen, så ingen träning, stress, trötthet och lite sömn kanske påverkar, jag vet inte.
    Har väl lite den bilden i huvvet att en tanke får den att stå upp, så funkar det lixom. Eller att sexiga underkläder räcker. Men kanske inte..

Jag lever med en kvinna som får orgasm förhållandevis lätt och kan få många. Om vi skulle skilja oss, gud förbjude, och jag träffar någon som inte får orgasm lika lätt ska jag då anta att det är FEL på mig?
Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?