Förlorade min lillebror för 7 år sedan, i självmord, han var då 18 år gammal, ingen vet ännu riktigt orsaken till varför, det kom som en blixt från klar himmel, vi kommer nog aldrig att få veta heller.
Tyvärr splittrades familjen efter det, mina föräldrar skiljde sig, min pappa hittade en annan och hade neormt dåligt samvete över lillebror (det fungerade inte alltid så bra mellan dem) han flyttade ifrån mamma och började mer och mer leva sitt eget liv, min mamma bodde kvar på gårdem, till sist framkom det att han hållt på ganska länge till med denna nya kvinna.
Nu för något år sedan sålde mamma gården och flyttade till lägenhet, pappa bor på annan ort och jag bor på annan ort, vi ses ganska sällan, istället för att föra familjen samman så förde den oss längre ifrån varandra. Och så även med släkten, mycket få släktingar kvar och som jag hör av.
Jag själv fick egentligen aldrig lov att sörja min bror ordentligt, livet rullade på och som "barn" ofta blir i såna här situationer blev jag ensam med alla frågor, pratet gick ju "herregud, stackars föräldrar som förlorat sitt barn" jag glömdes bort och glömde också bort mig själv, så för några år sedan kom sorgen (hade då fått barn, skaffat nytt förhållande, studerat opch börjat jobba)
Jag känner fortfarande att jag inte riktigt är i fas med sorgen utan att den fortfarande är enormt stor, kanske på ett omognare plan än vad den egentligen skulle varit ifall jag fått lov att sörja på en gång.