Inlägg från: Flashbulb |Visa alla inlägg
  • Flashbulb

    Vad tror ni händer efter döden?

    Jag har läst och hört väldigt mkt. Det jag har fått läsa och höra är att varje människa föds med en uppgift i livet. Alla människor föds med ett budskap de ska utföra i livet, det finns en mening till varför vi föds si och så. Budskapet kan vara alltifrån att man ska lära sig tålamod i livet till att förbättra livet för andra. När vi dör sedan, får vi reda på om vi har uppnått vårat mål i det liv vi just levde. Om vi inte lyckades uppnå målet föds vi om igen. Därför sägs det att de flesta människor lever mellan 5-10 olika liv. Ens föräldrar är människor som alltid kommer att följa med en oavsett vad. Dina föräldrar må vara dina föräldrar i detta liv medan de i nästa liv kan vara dina bästa kompisar eller dina barn osv.  När föds vi om då? Man brukar säga att mellan 20-200 år tar det för oss att föds om. Vissa själar som gått över till andra sidan befinner sig fortfarande där efter 100 år. Nu kan jag inte så mkt om det där, men hade varit intressant att veta varför man föds om vid en viss tidpunkt. Varför tar det längre tid för andra? Jag tvivlar på att vi föds om direkt när vi dör med tanke på att våra föräldrar alltid följer med oss.

    Varje människa föds med minst en skyddsängel också. Har du nångång märkt hur någon ropat på ditt namn fastän ingen egentligen har gjort det? Det är dom som kallar på din uppmärksamhet. Antalet skyddsänglar kan öka i livet beroende på situationer du går igenom. Vissa har 3-4 st efter allt de har gått igenom i livet. Ju tuffare liv desto fler som är vid din sida. Oftast är våra skyddsänglar bortgångna släktingar men ibland kan även okända människor vara våra skyddsänglar.

    Med tanke på att det finns hundratusentals miljoner människor världen över som nångång har upplevt något övernaturligt är jag övertygad om att ett liv efter döden existerar. Men eftersom vi inte riktigt vet hur det går till efteråt är det alltid skrämmande. Allt som vi inte vet skrämmer oss.

    Vill berätta en konstig sak som inträffade i tisdags kväll. Just när jag hade lagt mig i sängen, märker jag av någon konstig anledning hur jag sugs ut ur min kropp. Detta pågick i 2-3 sekunder och nej, det var inga luciddrömmar. Jag var klarvaken när det började kändas sjukt skumt i kroppen och sekunden senare märker jag hur jag sugs ut ur min kropp. Som om själen ville lämna mig för någon sekund. Jag skakade på mig efter några sekunder och då försvann känslan. Som om någon drog i mig...  en intressant erfarenhet. Skulle inte förvåna mig om själen sugs ut ur kroppen efter döden.

    Är dock frågande gällande det här med att födas om. Tror ni att man får välja i vilken världsdel man får födas om i eller är det bara slump? Inte vill man födas om i Afrika...

    ps. det finns ett ljudklipp på internet där en hypnotisör talar i 30 minuter. Meningen med detta klipp är att återvända tillbaka till tidigare liv. Jag gjorde detta en gång och fann mig själv i Peru 19 september år 1779. Jag såg mig själv arbeta inom stålindustrin och min fru var hemmafru. Vi hade inga barn, jag ogillade barn dock bodde vi i ett bostadsområde med många barn. Vi bodde i ett brunt hus med två våningar. Intressant med tanke på att jag i detta liv ogillar barn också..  Ska se om jag kan hitta klippet igen, intressant var det iallafall.

  • Flashbulb
    Esmiso skrev 2011-07-17 18:59:20 följande:
    spännande det låter med ljudfilen. Skulle vara kul att höra den om du hittar den

    Jag tror man väljer var man ska födas igen (världsdel, föräldrar etc). Det kan verka (och är) misär för många i vissa liv, men jag tror att själen väljer för att lära sig något. Jag tror (och hoppas) att vi väljer de som är vår sanna familj i många liv. Dvs att jag hoppas att mina föräldrar och mina barn och jag träffas igen i andra liv, men som helt andra då förstås. Jag kan ju bli mitt barns dotter eller son
    Här är länken

    http://rapidshare.com/files/14727273/regression.mp3.html

    Klicka på länken -> längst ner på sidan, free download, klicka där -> sedan klicka på download -> spara filen och öppna den sedan när den är nerladdad.

    Det är på engelska, men se till att det är helt tyst runt omkring dig och var avslappnad. Det är på ca 30 minuter.
Svar på tråden Vad tror ni händer efter döden?