Vi i Halmstad (ver 6)
MammaJ: Ja men jag KLARAR ju att vara hemma så det är därför jag blir osäker själv... Jag överlever ju. Men det hade varit trevligt att veta om det har hänt något ju.
MammaJ: Ja men jag KLARAR ju att vara hemma så det är därför jag blir osäker själv... Jag överlever ju. Men det hade varit trevligt att veta om det har hänt något ju.
haha tack för det men vi tänker inte ens släppa in våra släktingar så det skulle nog kännas lite taskigt mot dem
MammaJ: Jag kan ju meddela att min man SOVER . Är det förresten så bra med tanke på bakterier och sånt?
jaha okej jag får väl väcka honom då
Tack för alla grattis Nu är vi hemma igen för Andreas fick inte stanna längre (det blev lite fullt) och jag ville inte stanna där själv med nån okänd tjej i samma rum. Men allt känns jättebra så det blir nog bra dethär
Föda barn är ju det häftigaste som finns! Jag kan skriva lite mer utförilgt sen för nu pallar jag inte
Kortfattat så åkte vi in 20.30 då var jag öppen två ynka patetiska cm så de trodde att det skulle ta låååångt tid. 23.30 var jag öppen 3 cm så då fick jag lite panik och kände att det skulle ta en hel evighet. 03.00 var jag öppen 7 cm helt plötsligt och 04.40 var jag helt öppen. 20 minuters krystvärkar senare var hon ute
Så det gick väldans snabbt på slutet.... Men det var såååå häftigt och inte alls speciellt hemskt
Tydligen så hade jag legat och gapat att "det här var ju inte alls farligt" mellan krystvärkarna, haha... Nä det här kan jag LÄTT göra om
Jag hade för övrigt världens bästa barnmorska! Annika hette hon om någon kanske vet vem det är? Nä nu ska vi äta något men jag återkommer när jag orkar sitta igen
Hej hej, är inne en snabbis igen. Det gör fortfarande lite ont att sitta så det är ju inte min favoritsysselsättning just nu Jag funderar lite på det där med lussefikan...det känns ganska ok faktiskt och jag känner mig ju bättre och bättre varje dag nu. Som det känns nu så kommer jag nog gärna om jag får
Lilltjejen som numera heter Jolie är sååå snäll (peppar peppar) så än så länge verkar hon passa in i mönstret för barnen i den här tråden så det kan nog gå bra redan på tisdag
Men jag vågar inte garantera nått än. Är det något som saknas som man kan baka eller köpa med sig?
Blixten: Ja Annika var helt otrolig tyckte jag! Hon fick det verkligen att kännas som att man var speciell och inte bara "en av hennes arbetsuppgifter". Ja jag var helt slut i kroppen efter 20 minuters krystvärkar så jag kan inte ens föreställa mig hur det är efter 3,5 timmar!
Så nu är det Cassiopeja som står på tur Haha, jag blir helt till mig. Visst det verkade häftigt att föda barn innan jag gjorde det men nu i efterhand så finns det inte ens ord för att beskriva det! Jag blir ju gråtfärdig bara jag tänker på det
Hur gick det förresten med blodtryck och HF minerva?
Har kanske missat nått men jag ska läsa ikapp sen när jag orkar sitta här en längre stund!
Ha en bra tredje advent (ja, vad som nu återstår av det...)
MammaJ: Tack Vi fastnade lite för Joline först men så verkar det bli så vanligt nu... Så tog vi bara bort N:et och så blev det Jolie - som betyder söt på franska
Maddissen85: Åh vad smart, clementiner är ju toppen. Vilken bra idé!
Cassiopeja: Okej, då tar jag med pepparkakor
Och OM cassiopeja har gravidhjärna och någon redan har tingat det så hojta till!
Maddissen:Jo men vi kommer nog. Andreas kör oss och så stannar vi en liten stund iallafall. Jag mår bra faktiskt förrutom att det är lite ömt att sitta fortfarande. Och ja - jättestolt . Och det är så häftigt att se hur andreas är med henne också. Han ligger ju i soffan med henne hos sig hela tiden. Man blir ju tårögd bara man tänker på det...gud vad blödig man är då...
*Lussefika 13/12 kl. 13.00 hos Blixten*
Cassiopeja + mage, tar med finska julstjärnor.
Maddissen85 + Leo, tar med clementiner.
Zazla + Jolie, tar med pepparkakor (om ingen annan redan har tingat det)
Förresten, vart bor du blixten? Kommer du skicka mail till oss med din adress eller nått så att man hittar?
men hjälp jag hänger ju inte med här! Det blir mycket att läsa ikapp känns det som Men det ska bli kul att komma imorgon, skönt att komma ut lite faktiskt. Idag kom förresten mjölken på riktigt så jag kan ju numera stoltsera (...) med ett par dunkande värkade bröst storlek basketboll typ. Hjälp... Hur länge ska det vara såhär liksom?
Jag har också fått mailet av blixten så jag ska nog lyckas hitta dit. Ses imorgon!