Inlägg från: maviperi |Visa alla inlägg
  • maviperi

Vi i Halmstad (ver 6)

AnnaLilja: Det var tråkigt att ni inte tyckte ultraljudet levde upp till era förväntningar för annars brukar den ordinarie personalen på MVC vara väldigt informativa och medvetna om hur spännande man tycker det är. Kanske kan ni be att få göra om det. Vad gäller könet så tror jag de flesta är lite restriktiva med det men man kan få veta om man vill. Jag fick det i alla fall fast inte förrän i slutet av graviditeten.

Frusand: Duktigt av dig att slappa lite

• maviperi

Lobe, Maddissen, Olga och Heffa: Ännu en odisciplinerad själ som hittade på en massa ursäkter för att slippa plugga. Med ett litet barn är det ännu lättare att hitta på ursäkter dessutom När jag pluggade till sjuksköterska satt jag också rätt så många nätter och råpluggade inför en tenta dagen efter. Har sett medvetslös ut under många tentor Fasar inför hösten och ännu mer studernade (om jag blir antagen).

Frusand och Heffa: Kan inte förstå er fascination av OS. Usch, så tradigt..

Blixten: Nu har jag rett ut bilstolsmysteriet Det var inte samma stol utan den "snäppet under", duoflex tror jag den heter.

Maddissen: Bli nu frisk så jag får röra på mig igen. Min motivation är inte den samma nu när jag inte har något sällskap...

Idag har jag varit i stan och storshoppat åt en vän som ska på bröllop. Hittade dessutom ett par byxor och ett linne till mig själv för endast 150kr Byxorna provade jag dessutom för ett par veckor sedan men fick inte på dem då... Jippie!
    Oj, så mycket jag skrev... Nu ska jag va tyst...

• maviperi

Zazla: men då!! klart du kan ringa ändå... vi sitter inte fast i varann fast nu funkar inte min mobl - tappade den i marken. elände!! skickar mitt hemnummer till dig...

• maviperi

Olga: Japp, ska söka in till barnmorskeprogrammet i Borås (på distans)... Hoppas verkligenjag kommer in för annars måste jag vänta ett helt år Din fjärde termin kommer säkert gå hur bra som helst, vi får verkligen hoppas du kan läsa här i stan. Inget skoj att pendla...

Maddissen: Självklart ska jag fika på torsdag och förhoppningsvis känner du dig lite piggare och orkar gå åtminstone en vända...

Zazla, Olga, Maddissen: Nu verkar vi ju vara en liten "studiegrupp". Behöver all hjälp jag kan få med att klistra mig vid böckerna

• maviperi

Zazla: Det var ju roligt att mannen utökat sina intressen Känner du för att bli av med ett glasskåp så får du gärna dumpa ett här det kostar ju en hel förmögenhet

Maddissen: För min del får du gärna bli frisk Håller helt klart tummar och tår för det...

Jag har varit med sonen på handboll, promenerat lite, irriterat mig på mannens familjemedlemmar, lagat lite mat och nu gjort en bärpaj med vaniljvisp som vi ska mysa med till Indiana Jones

Ha en trevlig kväll alla!

• maviperi

Max F: Du är ABSOLUT INTE en misslyckad mamma!!!! Skulle du vara det så är ju jag ännu mer misslyckad och jag anser mig vara en ganska hyfsad mamma faktiskt Men jag är ledsen att det inte fungerar eftersom det nu är så viktigt för dig... Men jag är 100% säker att Liv kommer älska dig lika mycket för det och hon kommer vara/bli lika underbar ändå...

Nu har J åkt så nu är jag återigen en "ensamstående" mamma...

• maviperi

Maddissen: Jag tar gärna en fika både tisdag och torsdag. Nöjer du dig med enbart mitt sällskap om ingen annan vill följa med

• maviperi

Blixten och Anna: Styrkekramar till er båda...

Lobe och Maddissen: Tack för fikasällskapet. Det var trevligt med en liten pratstund å god kaka

Alla: Trevlig Alla hjärtans dag! Själv spenderar jag den med mina små pojkar. Fick ett jättefint hjärta av André i morse som han själv klippt ut och skrivit "Jag älskar dej" i. Sånt värmer mer än värsta dyra presenten Hoppas innerligt att min lille pojk blir lika fin som den store när han blir stor.

• maviperi

Frusand: Trevligt att fler än jag får stora bebisar. Håller dock tummarna att det eventuella vändningsförsöket blir lyckat så att "lill*n" kommer ut utan en massa vassa saker Väntar med spänning på nyheter...

Cassiopeja: Ska bli mycket mycket trevligt att få träffa er (äntligen!!) Har ju inte träffat dig på JÄTTElänge nu...

Snuttiz01: Du är så välkommen imorgon - kan ju låta bli att andas PÅ de små

På tal om Alla hjärtans dag så fick J (och jag) en filt av svärmor. Nu på telefonen passade hon på att säga "så kan ni göra fler bebisar under den". Inte direkt en replik jag ville höra från henne.

Blir vi några stycken imorgon eller?

• maviperi

Sofia: Du kan helt klart ta 2 panodil x 4 utan att oroa dig. Det tog jag under graviditeten. Har även för mig att jag "fick" ta Ipren. Är du osäker så ring förlossningen och förklara så vet de säkert.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)