Inlägg från: maviperi |Visa alla inlägg
  • maviperi

Vi i Halmstad (ver 6)

Vi valde att ha dopet på julagen då både jag och J har släktingar i Stockholm som annars inte hade haft möjlighet att komma. Jag har ävenen hel del vänner osm bor utomlands eller pluggar i andra städer. Det var viktigt för mig att de kunde delta så därför valde vi denna tiden eftersom många åker hem till sina fmailjer under julhelgen.

Dessutom är Aston så stor så hade vi väntat längre hade han knappt kommit ner i dopklänningen

• maviperi

Lobe: tråkigt att mannen din har gått å blivit sjuk. Mitt råd till er är att han inte ska ta några tabletter. Det behöver komma ut även om det kanske är lite tjatigt för honom. Han ska tänka på att dricka massor. Så länge han gör det så gör det inget om han inte kan äta så mycket. Hoppas han kryar på sig.

Själv har jag varit uppe på amningsmottagningen under förmiddagen. Fick antibiotika utskriven eftersom febern inte vill försvinna. Sitter nu här genomsvett å lite paikslagen. Kom på för en timme sedan att jag inte kan minnas när jag senast såg ett armband jag ärvt av min farmor (värt 10000kr). Har sprungit runt å letat men kan inte hitta det... Blir knäpp om det inte dyker upp. Har förstås inte med pengarna att göra. Finns det inga synska personer här som kan berätta var det finns...

• maviperi

Jag gjorde 8 ultraljud med Aston. Betyder det att jag leder?

Skriver upp mig på fikalistan för jag hoppas jag ska må bättre tills dess.
    Måndag: Cassiopeja, JewelGirl(endast em), LoBe
    Tisdag: Cassiopeja, MammaJ, ev LillaFruH, JewelGirl, LoBe, Maviperi
    Onsdag: Cassiopeja (utom kl. 15.00) , MammaJ, UlrikaPeter, ev LillaFruH, JewelGirl(ej mellan 12-14), LoBe, Maviperi
    Torsdag: JewelGirl

En fråga. Har hört av vissa att det är bra att dricka lättö för att få igång mjölken lite, men hur mycket? Någon som vet? Efter alla problem med mjölkstockningen så verkar det inte finnas så mycket. Aston får rätt så mycket på flaska. Tänkte göra ett försök innan jag ger upp.

Gott nytt (fika-)år på er!!!

• maviperi

God morgon och en god början på det nya året!
    Mår betydligt bättre idag. Kunde faktiskt till och med krama mannen min för första gången sedan i tisdagen. Passande med tanke på att han¨åker idag...

Vår nyårsafton blev mysig och väldigt lugn. Åt en massa gott och spelande lite spel. J:s bror med familj skulle kommit men deras lilla dotter blev sjuk så vi var BARA familjen igår men det var inte helt fel

Morgonen har redan invigts med bebisbajs, kräk och 3 nedkissningar vid ett och samma blöjbyte men ack så söt min lille kille är...

Nu blir det mysfrukost...

Kram på er alla!

• maviperi

TeaSpoon: Men om jag dricker en 33:a, hur länge dröjer det då innan Asron kan äta igen?

• maviperi

snuttiz: vi är tjejerna med barnavgnarna och de stora magarna

• maviperi

Jag kommer...

Och jättegrattis Jewel!

• maviperi

Ledsen flickor men måste lämna återbud. Aston e jättegnällig och fick just veta att jag får finbesök till kvllsmat imorgon. Måste städa å handla nåt att äta. Hinner jag så kommer jag annars får det bli nästa gång...helst snart Ha det så trevligt...

• maviperi

Hej hej allesammans!

Blixten: Hoppas dopet blir lyckat idag.

MammaJ: Är glad att det inte var något värre (även om en UVI kan göra fruktansvärt ont och va jättejobbigt). Lill*n mår ju bra i alla fall

Har en liten fråga. Aston är så bökig och bubblig i magen, en massa gaser och har det jättejobbigt. Någon som vet vad man kan göra? Finns det något man kan ge honom?

Jag vill oxå fika...
    Mån: Maddissen85, blixten, Maviperi
    Tis: Maddissen85, TeaSpoon (innan 13.30), JewelGirl, blixten, Maviperi
    Ons:Maddissen85, TeaSpoon (innan 13.30). JewelGirl, lilla grodan, blixten (efter 11)magganhm (innan 13.30), Maviperi
    Tors: Maddissen85, TeaSpoon, JewelGirl, lilla grodan, blixten, magganhm (efter 13.30) Heffaklumpens mamma (+kompis), Maviperi
    Fre: Maddissen85, Teaspoon, blixten, magganhm, Maviperi

• maviperi

MaxF och Cassiopeja: Tack för de goda råden. Vad jag ätit kan jag ganska snabbt utesluta eftersom Aston till större delen lever på ersättning. Det lilla han får i form av bröstmjölk borde inte ställa till det så det hjälper nog inte om jag utesluter mat. Tack för den jättebra sidan om magmassagen. Kan rekommendera att alla andra mammor eller blivande sparar den. Själv fick jag en hel del övning i magmassage när jag jobbade med prematurt födda barn för någon sommar sedan så den har Aston redan fått prov på Men det var bra att se att jag minns den rätt E ju så lätt att saker "ramlar ur" minnet...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)