• Mamma till tre kottar

Hur ofta besöker ni biblioteket?

Hur ofta besöker du biblioteket med dina barn? Bor du så att det är bokbuss som gäller räknar du den som bibliotek.

Skriv gärna och berätta om era biblioteksbesök.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta besöker ni biblioteket?
  • Mamma till tre kottar

Vi brukar läsa tillsammans när vi är där. Ofta någon bilderbok med punktskrift eftersom ungarna gillar att man kan känna bilderna, men även andra böcker.

• Serla

Har inte varit frivilligt på bibblan någon gång, bara med skolan när jag var liten. Läser jättemycket, men köper böckerna istället.

• humma

Varannan vecka, alltid på torsdagar! Jag bläddrar i damtidningar, lånar en eller ett par böcker. Liten pusslar, bläddrar i böcker och så lånar vi ett gäng. Torsdags-mys!

• lövet2

Jag brukar gå en gång i veckan tillsammans med dottern och så en gång helt själv. När jag är där själv kan jag koncentrera mig på att kolla allt jag är intresserad av !

• Tant Green

Var tredje vecka ungefär brukar vi byta ut böckerna, fast ibland går jag själv (men lånar sådant som jag tror dottern skulle gilla).

• La Lola

Aldrig.

Men böcker har mina barn såklart iaf.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kazeer

Med barnen är jag inte där ofta. Jag går själv ungefär varannan vecka och lånar då böcker till både mig och barnen. Äldste sonen är på biblioteket en gång i veckan med förskolan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • RosaNapp

Väldigt sällan, men nu har det blivit två dagar efter varandra!

Jag går gärna och lånar böcker till barnen, men har liksom inte varit barnfri så ofta på sistone och gillar inte att dra dit alla. Dels vill jag inte sitta där med dom, men dom vill ju kolla runt överallt och dels är det smått krångligt för oss att ta oss dit.

• Alseda

Aldrig. Kanske skulle gjort det om jag bodde i sverige. När jag var liten kom bokbussen varannan vecka och då lånade jag massor. Speciellt när man kom upp i åldern för Lättlästa böcker. Och sen gick vi till biblioteket med skolklassen varannan vecka under flera års tid.

• Linda1976

Aldrig. Vi köper böcker.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Hur ofta besöker ni biblioteket?