• Alice o jag

Äggdonation

Hej!
    Kanske inte rätt kategori jag valt...
    I alla fall. Jag funderar på att donera mina ägg.
    Någon som vet var man vänder sig och hur det går till?
    Bor i Skåne.

• Svar på tråden Äggdonation
  • Proletariatet

Kanske de i den här tråden vet?
    www.familjeliv.se/Forum-11-360/m50894903.html

Kul att du funderar på att donera, jag har gjort de första testerna och väntar nu på att dessa 6 månader ska gå så att jag får göra den andra omgången också och sedan förhoppningsvis bli godkänd för att donera

• Alice o jag

Ja, vill hjälpa andra till att uppleva samma lycka och kärlek som vi gör till våra barn. Det är ju det bästa som finns!
    Tack för tipset om tråden!

• lyckligtlottad1982

Värmer att läsa att det finns kvinnor som du.

Jag läste nyligen statistiken för IVF och äggdonationer på Sahlgrenska. Den visade att 31 (bara 31!!!!!!!!) äggdonationer genomfördes under 2009.  En donators ägg kan ju enligt dem fördelas på två personer. Snacka om att få går och donerar ägg... Typ 15 st på ett helt år då!?!   Och man kan ju ana att de flesta av dem är sådana som ställer upp som korsdonatorer för egna anhöriga. Tänk vad få som då kommit utan sådant motiv....

Till skillnad från IVF som det görs ca 750/år dvs ca 4 per dag. 

Så ditt bidrag betyder mycket för oss som inte har egna ägg. 

www.skane.se/templates/Page.aspx

Allting går... och går det inte så går det ändå!!!
  • ledsen tjej02

Alice o jag skrev 2011-03-11 19:07:34 följande:
    Hej!
    Kanske inte rätt kategori jag valt...
    I alla fall. Jag funderar på att donera mina ägg.
    Någon som vet var man vänder sig och hur det går till?
    Bor i Skåne.

Hej
    Tänkte bara säga att om du donera dina ägg så är du en fin ängel på jorden.
     Jag väntar på ägg av nån snäll kanske som du  i 2 år nu på huddinge sjuk hus i stockholm.
    Men tyvärr ingenting har hänt på grund av brist på donator,Men jag hoppas fortfarande på det bästa, jag blev jätte glad när jag såg att det finns snälla person som vill att andra också uppleva lycka och kärlek.Hoppas ni är många.
    :)

• SRA

Underbart att höra att ni finns!

Jag hoppas att fler kvinnor ser äggdonation som något positivt, för änglar är verkligen vad ni är!!

Om intresset för att bli min och min sambos korsdonator finns så hör av er!

Kram

• camave

Jag har också tänkt mig donera ägg . Ska bara ta mig för att kontakta sjukvården.......
    SKulle även kunna tänkt mig vara surogat om det hade varit tillåtet i sverige

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • SRA
    camave skrev 2011-03-23 20:41:34 följande:
    Jag har också tänkt mig donera ägg . Ska bara ta mig för att kontakta sjukvården.......
    SKulle även kunna tänkt mig vara surogat om det hade varit tillåtet i sverige
    Skulle du kunna tänka dig att vara korsdonator och hjälpa oss?
  • camave
    SRA skrev 2011-03-23 20:56:21 följande:
    Skulle du kunna tänka dig att vara korsdonator och hjälpa oss?
    vad innebär det då?
    Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Barbamaman

Även jag har funderat på att donera.
    Vad krävs för att donera ägg? Får man ha ngn "icke-allvarlig" kronisk sjukdom?
    Vad är en korsdonator?

Någon sa till mig att man bör vara "klar" med sitt eget barnafödande innan man donerar. Stämmer det?

Lycka till alla ni som väntar på donatorer!!!!

• SRA
    camave skrev 2011-03-23 20:58:39 följande:
    vad innebär det då?
    Korsdonation innebär att donatorn inte donerar till den som ber den vara donator utan till en anonym mottagare. Och den som ber någon vara donator tar emot från en annan anonym donator

Men våran kötid förkortas iom att vi bidrar med en donator till kön
Svar på tråden Äggdonation