Äggdonation
Hej!
Kanske inte rätt kategori jag valt...
I alla fall. Jag funderar på att donera mina ägg.
Någon som vet var man vänder sig och hur det går till?
Bor i Skåne.
Hej!
Kanske inte rätt kategori jag valt...
I alla fall. Jag funderar på att donera mina ägg.
Någon som vet var man vänder sig och hur det går till?
Bor i Skåne.
Hoppas jag inte trampar dig SRA på tårna nu men lägger ut en förfrågan om någon kan tänka sig att donera.
Letar förtvivlat efter äggdonator då vi precis har gjort vårt försök som tyvärr inte verkar gå vägen...
I Sverige är köerna långa och endast "en" donation erbjuds. Jag berättar gärna hur donationen går till och vad som räknas som "en" donation. Vår resa hittar ni i min presentation.
Jag ser ingen stor risk att vi konkurrerar om äggdonator SRA. Donatorn måste donera till vårt respektive sjukhus och jag såg att du finns i Umeå. Jag finns i Dalarna och min donator behöver donera till Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Jag önskar dig lycka till och passar samtidigt på att tacka er som donerar för att ni ger oss barnlösa möjligheten att bilda familj.
Jag kan inte med ord beskriva den sorg som det innebär att veta att jag kanske aldrig kommer att kunna få barn, se dem växa upp, se min sambo bli pappa och ge mina föräldrar barnbarn. Att alltid känna sig okvinnlig, annorlunda och utanför när arbetskamraterna pratar om sina barn. Listan kan göras hur lång som helst....
Hoppas jag inte trampar dig SRA på tårna nu men lägger ut en förfrågan om någon kan tänka sig att donera.
Letar förtvivlat efter äggdonator då vi precis har gjort vårt försök som tyvärr inte verkar gå vägen...
I Sverige är köerna långa och endast "en" donation erbjuds. Jag berättar gärna hur donationen går till och vad som räknas som "en" donation. Vår resa hittar ni i min presentation.
Jag ser ingen stor risk att vi konkurrerar om äggdonator SRA. Donatorn måste donera till vårt respektive sjukhus och jag såg att du finns i Umeå. Jag finns i Dalarna och min donator behöver donera till Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Jag önskar dig lycka till och passar samtidigt på att tacka er som donerar för att ni ger oss barnlösa möjligheten att bilda familj.
Jag kan inte med ord beskriva den sorg som det innebär att veta att jag kanske aldrig kommer att kunna få barn, se dem växa upp, se min sambo bli pappa och ge mina föräldrar barnbarn. Att alltid känna sig okvinnlig, annorlunda och utanför när arbetskamraterna pratar om sina barn. Listan kan göras hur lång som helst....
Jag har ingen direkt åsikt om vilken slags donator jag blir......
Huvudsaken är att barnet får ett bra hem men bra föräldrar och vad jag förstår så är det ju tom utredningar av familjerna innan äggdonation.
Och jag har svårt att tänka mig att par som kämpat länge för att få barn kan bli något annat en toppenföräldrar :)
Jag bor i Västmanland så till uppsala är det ju inte orimligt långt....umeå är ju längre bort ...
men ska som sagt vad prata med min kollega...
Men ni som funderar på att donera är välkomna till vår tråd!!! Så kul att ha någon att prata med.
Läste inlägget om ENDAST 31 donationer på Sahlgrenska. Har för mig jag läste nåt om 1-2 donationer i veckan på Huddinge men jag kanse fått det helt om bakfoten.... Lät ju mycket i förhållande till det första, men ändå LITE! Jag ska iaf göra mitt för att förbättra detta.
Här finns lite resultat från Sahlgrenska
www.sahlgrenska.se/sv/SU/1/Gynekologi-och-Reproduktionsmedicin/Reproduktionsmedicin/Resultat/
Där kan man se lite hur många behandlingar de gör. Äggdonationen är mycket få och enda anledningen till det är bristen på donatorer.
Varje donator gör således skillnad!
Ja, det är beundranvärt av er som kan tänka er att donera för att hjälpa alla oss som längtar efter barn!
Här är lite info från Universitetsjukhuset i Örebro
http://www.orebroll.se/sv/uso/Patientinformation/Kliniker-och-enheter/Kvinnokliniken/Fertilitetsenheten/Donatorer/
Där är köerna långa, vi väntade 8 mån inför vår första ÄD, då hade vi en korsdonator som backade ur. Därefter fick vi vänta 1 år till nästa försök (planerat ET på måndag 11/4.
Alla donatorer behövs!
Detta har jag funderat på. att donera. Jag är färdig med mitt barnafödande, har två friska barn och vill inte föda fler, vet jag. Då kan jag lika gärna dela med mig av mina ägg.
Men vet inte om jag kanske är för gammal för det? Är 33 nu. Någon som vet?
Jag har donerat ägg - där jag varit (och jag tror detta gäller generellt) bör man inte vara äldre än 36 år, helst vara "färdig" med barn för egen del, och inte ha BMI över 35 (tror jag). Man får innan man blir godkäng träffa en psykolog och en läkare, samt genomgå tester för div sjukdomar. Jag kan varmt rekommendera att gå igenom det - det innebär förstås en del sprutor, medicinering och ena och annan bieffekt, men det var lätt värt det när jag fick höra att "mitt" korsmottagarpar blev gravida!
Jag har korsdonerat förut, till ett par jag kom i kontakt med här på familjeliv, och gör det gärna igen.