Varför stör det folk att vissa gör ks/tar smärtlindring?
Ja, som frågan lyder. Brukar gafflas om kostnader, risker osv. Men varför stör det, när det är ok att bekosta annat o ta andra större risker? Bara att man ska va bättre än andra?
Ja, som frågan lyder. Brukar gafflas om kostnader, risker osv. Men varför stör det, när det är ok att bekosta annat o ta andra större risker? Bara att man ska va bättre än andra?
Jag har haft andra psykiska problem och har tagit itu med dom. Varför skulle något bli värre om man försöker behandla det? Tycker faktiskt det låter oerhört korkat att inte ens försöka ta tag i ett problem för en sån anledning. Finns nog ingen psykolog eller liknande som säger att man inte borde ta tag i saker och lösa om, i så fall hade dom ju inte behövts. Det känns bara som "jag VILL ha ks och därför struntar jag i att man skulle kunna lösa så att jag kan föda vaginalt".
Är barnet dessutom planerat så tycker jag man borde prata med en barnmorska innan man blir gravid.
Nu lämnar jag tråden, såna här trådar går alltid över styr. Jag tycker ks är sista utvägen, när man testat allt annat, inte en metod att ta till när som helst av vilken orsak som helst. Det är ju en stor, jävla operation. Förstår inte hur folk kan vara mindre rädda för det än en vaginal födsel, riskerna är ju t.om. Högre med ett ks...
Tack o hej
holy, jag skulle tippa på båda. Och den kunskapen sprider sig säkert utomlands också.