• Pewie

Ovitrelle biverkningar

Hej, Den 15 mars tog jag en ovitrelle spruta i samband med Pergotime. Undrar bara om någon vet hur länge man känner av biverkningarna efter sprutan? Jag känner mig illamående, trött, irriterad och har som mensvärk. Ovitrelle ska ju försvinna ur kroppen efter 10 dagar men som sagt, hur länge känner man av biverkningarna? Tack för svar!!!

• Svar på tråden Ovitrelle biverkningar
  • Pewie

Hoppas du har testat för tidigt nu bara. Jag testade mig idag. Kunde inte hålla mig. Negativt blev det. Ovitrelle är m andra ord ur kroppen. För att vara ärlig så känner jag inte några gravidsymptom men kanske för tidigt att säga. Jag hatar hormoner också, jag får ta Primolut Nor, Pergo och sen Ovitrelle. Hade precis pausat en månad. Om det inte blir nåt den här månaden försöker jag till nästa men sen tar jah en till paus. Som sagt, hatar att ta hormoner.

• Bellas7

Haha ja jag hatar hormonerna oxå, pratade med min doktor idag och hon tyckte vi skulle köra på en månad till nu direkt så antar att jag gör det fast jag blir så ledsen när det inte blir nåt. Denna månad hade jag fyra stora fina ägg och fattar inte varför det inte liksom tog sig. Ush ja jag hoppas jag har testat mig tidigt så det blir ett plus snart. För båda :)

• Pewie

Näää vad synd! Men du? När jag sökte upp min läkare för att få hjälp fick även min man undersökas för att se om han var ok, har din man fått undersöka sig också? Ibland ligger problemet på mannen ju. Även om dom har barn sen innan. Jag ska testa mig igen på tisdag. Får jag neg igen kommer jag också försöka igen nästa månad. Känner på mig att det kommer bli så =(

• Bellas7

Ja han är kollad och det verkar vara normalt så vet liksom inte. Idag är jag ju på dag 12 efter sprutan och alla mina biverkningar har försvunnit totalt. Ush ska sluta noja mig nu och börja tänka på nästa månad.

• Pewie

Ja ok, vad tråkigt då att det inte blev nåt! Tar du annat än Ovitrelle för att bli gravid? Jag får vänta på mensen och ta Pergo och sen Ovitelle nästa månad. Måste testa mig på tis lr ons men är ganska säker på att det blir neg, har inga symptom alls. Ang biverkningar, är på dag 9 och igår slutade jag känna av biverkningarna, känner ingenting längre. Nu är det som sagt bara att vänta in mensen och köra på nästa månad! Hoppas det funkar! För oss båda =)

• Pewie

Åhhh!!! Men då är du väl gravid! Det brukar visa ett svagt plus ju längre ifrån BIM du är. Ju närmare, ju starkare! Hoppas hoppas!!! Håller verkligen tummarna för dig!

• Bellas7

Ja fast jag har fått lite bruna flytningar nu så har inga förhoppningar

Svar på tråden Ovitrelle biverkningar