• Pewie

Ovitrelle biverkningar

Hej, Den 15 mars tog jag en ovitrelle spruta i samband med Pergotime. Undrar bara om någon vet hur länge man känner av biverkningarna efter sprutan? Jag känner mig illamående, trött, irriterad och har som mensvärk. Ovitrelle ska ju försvinna ur kroppen efter 10 dagar men som sagt, hur länge känner man av biverkningarna? Tack för svar!!!

• Svar på tråden Ovitrelle biverkningar
  • Pewie

Hej, nä varken det ena lr det andra. Har testat mig neg fyra gånger så gravid är jag inte. Mensen vägrar komma och det är den jag väntar på för att kunna ta Pergo och sen Ovitrelle. Frustrerande!!! Hur går det för dig då?

• Bellas7

Jag ska på vul igen i morgon och hoppas att jag har kvar mina blåsor och att Slemhinnan är lite tjockare. Sen får jag nog ovitrellen i morgon el fredag. Detta är min fjärde behandling med sprutor och även gjort tre pergobehandlingar så börjar misströsta nu :(

• Pewie

Förstår dig! Jag har också försökt ett tag nu och det där m att ta en massa hormoner får mig att bli så konstig men man gör det man kan för en liten ju. Hoppas det går bra imorgon, du får berätta. Jag ska också ringa min läkare och boka en tid hos honom så jag får veta hur det ser ut hos mig.

• Väntandes

Hej!

Jag tog en spruta med Ovitrelle förra tisdagen, alltså för åtta dagar sedan. Jag fick de två första dagarna ont i huvudet. Däremot har jag sedan dess haft en konstant molande/brännande känsla nere i ländryggen. Jag har de senaste dagarna även känt mig hård i magen. Jag har försökt läsa om biverkningar för Ovitrelle, men där finner jag inte dessa biverkningar. Har ni också känt dessa? Jag inseminerades vid tre tillfällen under förra veckan, så jag kan inte testa mig förrän i slutet av nästa vecka.

Hoppas, hoppas på plus!

• Bellas7

Hej väntandes jag anser ju ovitrellen är hemsk och de biverkningarna du beskriver är typiska för mig med. Man sprutar ju in massor av hcg så kroppen reagerar som du vore gravid och jag tycker dag 6-12 efter sprutan är som svårast med mest biverkningar.

Jag ska nog ta Ovitrellen i morgon hmm har vul på förmiddagen så får se.

• Väntandes

Vad typiskt! För mig tog det tre dagar för ägget att släppa efter sprutan. Fick du plus på testet i o m de höga halterna av hcg?

• Bellas7

Ja jag plussade till dag tio efter sprutan av ovitrellen. Sen brukar man säga att hcg är ute ur kroppen så plussar du dag 11-12 efter sprutan är det bäbis.

Hoppas jag får ta den i kväll. Att mina blåsor är stora och fina nu î? är nervös för vul idag

• Väntandes

Leaeva - Jag håller tummarna. Själv fortsätter jag tampas med ont i ländryggen och nedåt ljumskarna. Min "smärta" har varit mer eller mindre konstant. Det är bara att hoppas på det bästa, även om jag räknar med att det är hormonerna som spökar. Har du blivit gravid någon gång hittills genom att ta den sprutan?

• Bellas7

Japp blivit gravid alla gånger men tyvärr tidiga missfall på alla så nu e det fjärde gången gillt.

Hoppas att inte är ovitrellen som spökar utan du e gravid :)

Svar på tråden Ovitrelle biverkningar