• Anonym (är det normalt)

Min man tittar på porr! Normalt?

Han tror inte att jag vet... men det gör jag. Gör alla killar det eller???

• Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?
  • Anonym
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 09:21:46 följande:
    Finns det något spännande argument för att man ska titta då? Ge mig EN ENDA ANLEDNING!
    Inspiration
  • Anonym (hemskt)
    Weird One skrev 2011-03-21 09:26:12 följande:
    Ehhh?

För att man vill.
    För att man finner det upphetsande.
    För att man gillar att fantisera om hur det skulle vara med sin partner.
    För att man, helst enkelt, kan.

Moralisera och döm hur du vill, inbilla dig att människor som tittar på porr inte vill eller orkar vara med sin partner.
    Världen är stor och alla är inte likadana.

Baka en kaka istället du, på eget recept.
    Så slipper du störa dig på vad som händer utanför sin lilla värld.
    Ja och jag behöver inte porr av den anledningen. Tycker inte att det var några bra argument. Jag skiter i om ni behöver porr för att ni inte blir lika upphetsade utan.
  • Anonym (K)
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 09:14:31 följande:
    Jo det gör det, det är bara det att ni inte kan erkänna det. Det var ju en som skrev det alldeles nyss, att det skulle gå LÄTTARE. Alltså har man ju problem att få igång sig själv eller så har man en ful partner.!!
    Men det ärsom du skriver EN här som skriver det. Det gäller väl inte alla bara för att en säger det? Herregud, om jag inte skulle komma igång utan porr skulle jag inte få nåt mer än kanske högst en gång i månaden. Men sanningen är att jag har sex ungefär tre gånger i veckan. Och min partner är fin, inte ful. Det du beskriver är porrmissbruk och inte normalt porranvändande.
  • Weird One
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 09:28:37 följande:
    Ja och jag behöver inte porr av den anledningen. Tycker inte att det var några bra argument. Jag skiter i om ni behöver porr för att ni inte blir lika upphetsade utan.
    Jag tycker du är rolig, synd bara att du inte vet om hur rolig du är
  • Jennie med ie

Att man blir upphetsad av att se porr betyder ju inte att man blir upphetsad av ALL porr och att man BARA blir upphetsad av att se porr. De flesta porrkonsumenter är inte beroende eller i nån for av missbruk och blir upphetsade och har sex på olika sätt, i olika omständigeter, och porr är inte ett måste för att kunna njuta av sex.

• Anonym
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 09:26:33 följande:
    Ja men menar du då att vi människor måste ha porr för att kunna ha sex?? Det är väl inget man måste lära in om man går på känsla? Annars måste jag ju vara mycket smartare än er??
    Jag kan då säga att min sexuella värld har blivit bra mycket större av att titta på porr, läsa porrnoveller, diskutera sex&samlevnad med andra människor. Dessutom har mitt sex blivit bättre och bättre med åren och en starkt bidragande orsak till det är att jag har haft sex med fler kvinnor. För varje ny kvinna jag har haft sex med så har jag lärt mig nåt nytt om hur sex kan vara, och det har förhöjt min njutning och min förmåga att ha bra sex.

Porrfilm är en av många olika inspriationskällor. Sexlivet fungerar inte så olikt allt det andra i vårt liv. Och det är väl känt att ju fler människor man möter och konfronterar sina åsikter och kunskaper med, desto mer utvecklas man som människa, i yrkeslivet osv. Om man stänger in sig i sin källare och vägrar att ta in några andra intryck än de ens egen familj kan prestera så stagnerar man. Samma med sexlivet.

Men visst, det finns människor som är eremiter och mår bra av det och kan leva i årtala utan att få några intryck från andra människor. Men de allra flesta är ändå flockmänniskor och mår bäst av att konfronteras med nya intryck.
  • Anonym (J)

Hörde en gång bästa kommentaren på radion, minns inte exakt men på ett ungefär löd såhär:

-"Vad anser ni om porr"?
    -"Det är som en gammal kompis som man stöter på, på stan. Man byter några ord men ingen man umgås med".

Vi tittar båda på porr även om det är sällan och anser det fullständigt normalt =)

• Anonym (hemskt)
    Weird One skrev 2011-03-21 09:31:43 följande:
    Jag tycker du är rolig, synd bara att du inte vet om hur rolig du är
    Ja, men det är kul att jag kan roa. Tack för komplimangen!

Själv ska jag nog gå och laga middag ( det retar många att min familj äter middag 10.30 om dagarna men det är också NORMALT). =) Och jag ska INTE kolla i nån kokbok...

Men själv är jag mycket nöjd med mitt sexliv och har inga problem alls så uppenberligen måste man inte ha porr i alla fall. Och jag har lyckats bli gravid tre gånger så jag vet ju hur man gör..=)
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?