• larssonanna90

Ärligt, hur ofta duschar du?

Vore kul å veta hur ofta andra duschar :P

Läs gärna min blogg: ingenharlust.blogg.se
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ärligt, hur ofta duschar du?
  • bastardized

Varje dag, känner mej inte fräsch annars.

• Emmi27
    mosterYster skrev 2011-03-23 00:38:33 följande:
    Maken hade ingen aning om att jag börjat med dessa vanor - han har flera gånger kommenterat att jag luktar så GOTT sedan jag slutade övertvätta mig.
    det där lät intressant, hur var din hy innan? och vilken honung använder du? kanske man ska testa!
  • mosterYster
    Emmi27 skrev 2011-03-23 07:06:28 följande:
    det där lät intressant, hur var din hy innan? och vilken honung använder du? kanske man ska testa!
    Betydligt torrare och definitivt inte babymjuk som den är nu. Jag hade en normal, vuxen kvinnas hy, helt enkelt. Nu är den HELT slät och superlen!

Använder vanlig standardhonung från mataffären (inte flytande utan vanlig). 
  • hallencreutz89
    snöflingan84 skrev 2011-03-22 23:34:19 följande:
    Jag tvätter håret i genomsnitt 2 gånger i veckan, ibland mer sällan var 4-5 dag. Anledningen till att jag duschar utan att duscha/tvätta håret är att jag alltid haft väldigt tjockt och långt hår. Skulle jag duscha håret lika ofta som jag duschar kroppen, dvs varje dag, så skulle jag gå runt med blött hår hälften av dagen eftersom det brukar ta timmar för mitt hår att (själv)torka. Ska man dessutom iväg på morgonen så vill man ju inte gå ut med blött hår eller alternativet stå med hårtorken i 15-20 min. Dessutom blir mitt hår väldigt tort av hårtork, så använder bara den om jag absolut måste. 
    Ja alltså jag tycker ju absolut inte att man ska tvätta håret varje dag, som jag skrev längre ner. Men jag tycker det blir så kallt när jag duschar utan att blöta håret, känns liksom inte som om jag duschat på riktigt då
  • Mariohn
    viseversa skrev 2011-03-23 08:54:37 följande:
    Jag duchar varje dag. OCH tvättar håret varje dag!
    Det kan inte jag göra. Jag har för mycket hår.
  • viseversa
    Mariohn skrev 2011-03-23 08:55:43 följande:
    Det kan inte jag göra. Jag har för mycket hår.
    ha,ha ja jag kan knappast skryta med ett rikt hårsvall tyvärr=) Har väldigt tunt fint hår. Har alltid haft. Och det blir fett över en natt så för att inte känna mig skitig måste jag tvätta det vaje dag=). 

Tur för mina barn att deras pappa har mycket år och att dom alla tre verkar ha ärft hans hårkvallite.  
  • Calles matte

Blir nog i snitt en gång om dagen, ibland två gånger på en dag, ibland bara varannan dag. Duschar när jag har varit i stallet eller tränat och eftersom jag har egen häst så blir det rätt ofta. Att gå och lukta häst känns inte som nåt alternativ...

Svar på tråden Ärligt, hur ofta duschar du?