Ärligt, hur ofta duschar du?
Vore kul å veta hur ofta andra duschar :P
Vore kul å veta hur ofta andra duschar :P
4ggr/vecka kanske, oftare ibland och ja mer sällan ibland, beror på vad jag gör och så.
5-6 gånger i veckan, brukar det bli. Jag duschar varje dag innan jobbet (om jag inte duschat kvällen innan efter träning), men på söndagar (om jag inte tränat), brukar jag låta kroppen vila lite. Tvättar dock underredet varje dag, oberoende av dusch, annars känns det inte så fräsht. Håret tvättar jag bara varannan dusch, tvättar jag det oftare blir det fult och risigt, och min skalp blir alldeles kli-ig och torr.
Duschar oftast inte mer än 4 ggr i veckan och en av de gångerna sitter ofta ihop med ett bad, men det beror lite på hur mycket jag tränar. Håret åker ofta med av bara farten även om det inte borde. Försöker dra ner på hårtvätten nu delvis pga kostnaden av mitt schampo och delvis för att det inte är bra att tvätta för ofta.
jag dushar varje dag..för att jag behöver det och har ett jobb som innebär infektionsrisker och då vill man gärna komma och dusha av sig alla bakterier och annat skrot. jag är utbildad frisör så jag tvättar inte mitt hår mer än 3-4 dagar i veckan, beror på om jag tränat och blivit svettig då blir det en extra gång.
Man behöver inte så mycket vatten för att hålla sig ren. Om man värmer en hink med vatten, häller lite i taget över sig med en kopp tills man är helblöt, tvålar in sig, sköljer på samma sätt, så räcker hinken även till hårtvätt med shampoo och balsam. Detta fick vi göra många gånger då vattnet ransoneras mycket i Venezuela. Men vi slutade inte "duscha" varje dag för det, och det gjorde ingen av våra familjer/grannar heller.
Jag duschar 3ggr/vecka och brukar även då bada i samband. (badkar hemma).
Kan inte duscha oftare pga min hy... är så torr och är även känslig för att duscha... får klåda av vattnet, så äter antihistaminer´mot de.
Tja, det varierar hur mycket jag dushar. Definitivt inte varje dag, men däremot tvättar jag mig med tvål och vatten (använder en liten handduk) Jag går till gymmet en gång i veckan och dushar alltid efter det, sedan så brukar jag ta dottern till badhuset en gång i veckan så där dushar jag givetvis också. Oftast blir det typ 2-3 gånger i veckan.
Duschar varannan dag.Men anpassar det efter vad jag gjort.
Har jag gått i skogen vill jag ha bort ev älgflugor tex
Är jag bara hemma och fiser...så kan jag vänta till 3 :e dagen med att duscha om jag inte svettats.
Men det är väl max typ.
Varje dag.. men har rätt så tunt hår så mitt hår blir fort smutsigt, visst, hårsprayen påverkar väl en del men skulle aldrig klara mig mer än 24 timmar :) Kroppen varedag givetvis :)