• larssonanna90

Ärligt, hur ofta duschar du?

Vore kul å veta hur ofta andra duschar :P

Läs gärna min blogg: ingenharlust.blogg.se
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ärligt, hur ofta duschar du?
  • snöflingan84
    hallencreutz89 skrev 2011-03-22 22:47:35 följande:
    Fattar inte hur folk klarar att duscha utan att tvätta håret.. Mitt hår blir jättekonstigt om jag sköljer det utan att tvätta med schampo, och att duscha utan att blöta håret alls är ju inte alls skönt, då förstörs ju hela njutningen med duschen. Och att tvätta håret varje dag vore ju bara galet, det förstör håret ordentligt, man kan ju se på de man känner som tvättar håret varje dag hur himla mycket det sliter, på huden tycker jag också ofta man märker det med blotta ögat om man ser på folk. Inget äckligt med att duscha varannan dag, det är bättre på alla sätt och vis faktiskt. Man börjar inte lukta eller får fett hår efter en dag såvida man inte förstört kroppens naturliga funktioner för hud och hår genom att duscha för ofta.
    Folk får duscha varje dag om de tycker det är skönt eller om man har ett fysiskt ansträngande jobb eller så, men det är ju bara löjligt att påstå att det på något sätt alls skulle vara hälsosammare eller bättre för hygienen. Dessutom så sabbas ph-värdena totalt.
    Var tredje dag är det ultimata för att tvätta håret förresten säger de flesta experter, apropå att jag sett folk prata om det där, men det är iaf 3 dagar i normalfall, men så är ju alla olika också så det är lite individuellt, vissa behöver kanske mer, vissa mindre.

Och jag tror de flesta som inte duschar varje dag tvättar väl ändå armhålorna och så de dagar de inte duschar, det gör iallafall jag, finns ingen poäng med deodorant om man lägger den ovanpå ingrott svett
    Jag tvätter håret i genomsnitt 2 gånger i veckan, ibland mer sällan var 4-5 dag. Anledningen till att jag duschar utan att duscha/tvätta håret är att jag alltid haft väldigt tjockt och långt hår. Skulle jag duscha håret lika ofta som jag duschar kroppen, dvs varje dag, så skulle jag gå runt med blött hår hälften av dagen eftersom det brukar ta timmar för mitt hår att (själv)torka. Ska man dessutom iväg på morgonen så vill man ju inte gå ut med blött hår eller alternativet stå med hårtorken i 15-20 min. Dessutom blir mitt hår väldigt tort av hårtork, så använder bara den om jag absolut måste. 

• snöflingan84
    turboliten skrev 2011-03-22 23:23:32 följande:
    Jag tvättar kroppen varje dag mån-sön, men håret kan jag max tvätta 1-2 ggr veckan då det inte mår bra av att bli tvättat mer än så, ju mer jag tvättar håret desto smutsigare/flottigare blir det, och så har mitt hår vart sedan jag var liten!
    samma här.
  • Neblina
    iden skrev 2011-03-22 22:45:15 följande:
    Man är ju bara allmänt ofräsht om man inte får skölja av sig ordentligt! Sen om man har problem med huden eller liknande så är ju de en sak. Men ni andra, varför i helvete vill ni inte duscha? Finns väll inget härligare än att duscha smörja in sig, känna sig REN! Är det ren lathet? Vad? Hade blivit tokig om min sambo ville krypa ner i sängen och inte hade duschat på två dagar... Blää. spelar ingen roll om han har svabbat sig lite under armarna och pungen!!
    Att folk inte vill övertvätta sig  bettyder nog snarare att man vårdar sin hygene, än om man övertvättar sig. Vilket då räknas som att man måste duscha varje dag eller flera gånger på en dag.
    Det är inte nyttigt att duscha sig hela tiden, det torkar ut huden något fruktansvärt, du låter aldrig huden får återhämta sig med den normala fukten, och nu menar jag inte svett.
    Faktum är att du snarare rubbar det  normala ph värdet, som i sin tur kommer ur balans.
    Vilket oftare resulterar i eksem, klåda samt värre kroppslukt eftersom huden bli överstimmulerad att återhämta sig.
    Ni som duschar konstant kanske tror att i är renare, men det är ni inte. Tror ingen rullar sig i bajs som tidigare skrev.
    Men visst vill man förstöra huden med nitisk tvättande, go ahead.
  • KungligtSnygg
    mosterYster skrev 2011-03-22 22:56:09 följande:
    Den vackraste hy jag sett på en vuxen kvinna, har en 51-årig väninna till mig (hon verkar mer som 25, men ändå... ) Hon använder inte tvål alls. Jag har också slutat använda tvål (om jag inte har något kladd på mig) och faktiskt, jag har nu lika slät hud som min snart 7-åriga niece. 
    Hur gör du då? Bara vatten eller något mer?
  • Mammisen

Varje dag. Tränar jag duschar jag givetvis efter det med

• mosterYster
    KungligtSnygg skrev 2011-03-22 23:56:45 följande:
    Hur gör du då? Bara vatten eller något mer?
    Bara varmt vatten, avslutar med så pass kallt jag tycker känns bekvämt utan att bli plågsamt. Ibland tvättar jag mig i honung Det luktar gott och rengör utan att torka ut!
  • mosterYster
    mosterYster skrev 2011-03-23 00:36:17 följande:
    Bara varmt vatten, avslutar med så pass kallt jag tycker känns bekvämt utan att bli plågsamt. Ibland tvättar jag mig i honung Det luktar gott och rengör utan att torka ut!
    Maken hade ingen aning om att jag börjat med dessa vanor - han har flera gånger kommenterat att jag luktar så GOTT sedan jag slutade övertvätta mig.
  • acilegna

Jag häpnar över svaren...Duschar själv minst en gg per dag... Finns krämer att ta till om man har torr hud, och kom inte dragande med någon illaluktande lactacyd till intimtvätt.. Snuskig!!!!!!

• vivi85

Beror på... Tränar 2-3 ggr i v. Duschar då såklart o sen ja, ca 5gg i v

Svar på tråden Ärligt, hur ofta duschar du?