• Bedhead

Vill du att rökning förbjuds?

Bara nyfiken!

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du att rökning förbjuds?
  • Dorian Ertymexx

Jag undrar, ni som inte tycker att stat ska ta beslut om vad som är bäst för oss, tycker ni också att vi ska legalisera andra droger? Ska det också vara tillåtet att dra runt och spraya folk med nervgas för att det är roligt?

Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Balahir
    Novaliesmamma skrev 2011-03-23 13:39:27 följande:
    ohja!!! Tycker att det är orättvist att vi icke-rökare ska stå ut med rökare på uteserveringar, busshållsplatser.. Vill ni röka så fine, men gör det hemma!!! Plåga inte oss andra som är emot rökning!!
    och vissa tycker det är orättvist att man ska stå ut med småbarn på uteserveringar och busshålsplatser. vill ni ha barn, fine, men ha dom hemma!!! plåga inte oss som är ofrivilligt barnlösa!!
  • Red Velvet

Javisst eftersom andra människor och inte bara den enskilde individen drabbas av rökningen. Människan är ibland så dum så man måste förbjuda vissa saker för att främja hälsan och förebygga ohälsa.

• VildVittra

Ja jag skulle inte ha nått alls emot ett förbud MEN realisten i mig inser att det skulle inte funka alls.
    Tror kanske det är nått som måste "växa bort"...generation efter generation..

Hoppas ändå på ett rökfritt sverige innan jag dör (om jag nu dör av hög ålder och inte kliver ut framför en buss...you never know )

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Noxigen

svar på ts fråga :: Nej. Röker gör jag själv, och vill inte sluta.

• I Blackrose I
    Red Velvet skrev 2011-03-23 14:41:27 följande:
    Javisst eftersom andra människor och inte bara den enskilde individen drabbas av rökningen. Människan är ibland så dum så man måste förbjuda vissa saker för att främja hälsan och förebygga ohälsa.
    Det är väl som med allt annat också:

Socker
    Alkohol
    Mat
    Sex

Förbjuda dom också?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Noxigen skrev 2011-03-23 14:48:21 följande:
    svar på ts fråga :: Nej. Röker gör jag själv, och vill inte sluta.
    Har rökt i över 17år och har inga planer på att sluta. Skulle nog köpa illegalt om det blev olagligt.
  • Novaliesmamma

Balahir:
    Men herregud!! Barn är MÄNNISKOR! Cigaretter är livsfarligt! Folk dör även av passiv rökning! Hur i helvete kan du jämföra barn med cigaretter???

• I Blackrose I
    Novaliesmamma skrev 2011-03-23 15:08:03 följande:
    Men herregud!! Barn är MÄNNISKOR!
    Kan diskuteras....
  • Suri

Det är ju sjukt med rökning egentligen. Folk är livrädda för ex influensavaccin, men tycker det är ok att suga i sig massa gift utan någon vidare positiv effekt. Man blir ju inte berusad eller nåt? Det är ju bara ett beroende... Började som de flesta röka när jag var för ung för att fatta. Klarade av att sluta, men har ändå rökt 20 år... Hemsk. Ja, för mig får man gärna förbjuda skiten.

Svar på tråden Vill du att rökning förbjuds?