Vill du att rökning förbjuds?
Bara nyfiken!
Bara nyfiken!
Jag undrar, ni som inte tycker att stat ska ta beslut om vad som är bäst för oss, tycker ni också att vi ska legalisera andra droger? Ska det också vara tillåtet att dra runt och spraya folk med nervgas för att det är roligt?
Javisst eftersom andra människor och inte bara den enskilde individen drabbas av rökningen. Människan är ibland så dum så man måste förbjuda vissa saker för att främja hälsan och förebygga ohälsa.
Ja jag skulle inte ha nått alls emot ett förbud MEN realisten i mig inser att det skulle inte funka alls.
Tror kanske det är nått som måste "växa bort"...generation efter generation..
Hoppas ändå på ett rökfritt sverige innan jag dör (om jag nu dör av hög ålder och inte kliver ut framför en buss...you never know )
svar på ts fråga :: Nej. Röker gör jag själv, och vill inte sluta.
Balahir:
Men herregud!! Barn är MÄNNISKOR! Cigaretter är livsfarligt! Folk dör även av passiv rökning! Hur i helvete kan du jämföra barn med cigaretter???
Det är ju sjukt med rökning egentligen. Folk är livrädda för ex influensavaccin, men tycker det är ok att suga i sig massa gift utan någon vidare positiv effekt. Man blir ju inte berusad eller nåt? Det är ju bara ett beroende... Började som de flesta röka när jag var för ung för att fatta. Klarade av att sluta, men har ändå rökt 20 år... Hemsk. Ja, för mig får man gärna förbjuda skiten.