Vill du att rökning förbjuds?
Bara nyfiken!
Bara nyfiken!
Ja, alla förlorar på nikotinberoende - undantaget tobaksbolag.
Jag är emot ett förbud. Jag röker själv, och det är bland det bästa jag vet. Visserligen är det jobbigt nu när jag håller på att blåsa av balkongen, men jag älskar det. Vissa dagar vill jag sluta, vissa vill jag fortsätta.
Men även innan jag rökte... Ärligt talat, hur kommer det sig att så många störs så fruktansvärt av röken nu, men inte gjorde det för 20 år sedan? Jag var ickerökare mycket längre än jag varit rökare, och jag kan inte påminna mig att jag störts av rök förutom hos de individer som kedjeröker inne och aldrig vädrar.
Om grannen rökt på balkongen har det inte gjort något, inte heller när mamma rökt under fläkten eller i bilen under kalla vintrar. Det störde mig inte trots att jag själv aldrig skulle ens prova en cigarett - och jag var faktiskt mer bestämd över detta än de flesta var som barn.
Jag visar absolut så mycket hänsyn jag bara kan till de runt mig som inte röker, men ett förbud skulle jag verkligen inte vilja se. Jag röker. Jag bestämmer själv om/när jag slutar. Kanske får jag KOL eller cancer - det är jag fullt medveten om. Men om någon annan skulle bestämma åt mig, då skulle även jag köpa tobak olagligt.
Smugglingen skulle ju öka något extremt om vi förbjöd det och då får vi en massa nya brott plus att vi missar en massa skatteintäkter.
Jag vet inte vad jag tycker men jag skulle absolut inte sörja om det blev förbjudet.
När jag själv rökte tyckte jag att häxjakten var riktigt löjlig. Låt mig vara, jag får göra vad jag vill.
Nu när jag inte röker skulle faktiskt världen vara en fräschare plats utan fimpar på lekplatser och askkoppslukten på tågen när en rökare sätter sig brevid en. Så mitt svar idag är; JA, varför inte? Hur mycker rökare än försöker snacka, tillför cigaretter INGENTING bra. Endast cancer, ett ofräscht utseende och en allmän hälsofara.