• Gerd64

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Som sagt , nu är det hög tid att ta avstånd från denna avskyvärda rasism som råder på skolor,arbetsplatser och gator runt om i Sverige.

Man hör och läser ideligen om invandrare som kränker svenskar för att dom är just SVENSKAR ,det är så hemskt.

Ord som mjölhuvud,svennehora och svennejävel är något som våra svenska ungdomar får höra dagligen i vårt numera mångkulturella land.

Min sextonåriga son var ovanligt låg efter skolan häromdagen och då jag frågade vad det var så brast han ut i gråt och berättade att invandrargäng länge trakasserat han och hans vänner och kallar dom diverse svenskfientliga namn helt utan anledning , ren rasism med andra ord. han har även fått bevittna när två invandrare burit iväg hans låsta cykel , en cykel som nästan var ny och som han fått sparat länge till. han vågar heller inte anmäla i rädsla för att invandrargänget ska bli ännu värre

Vet inte vad jag ska ta mig till? som jag har förstått det så finns det heller ingen lagstifting som gäller rasism mot svenskar och att det endast är SD som vill införa den lagen ?

Förstår inte längre vad som håller på att hända inom politiken, varför är det bara SD som vill ta ansvar för vårt land och våra invånare och varför är dom därför motarbetade?

/ Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!
  • MammaG
    Gerd64 skrev 2011-03-24 13:31:28 följande:
    ja dom sunda och fina kristna värderingarna är något som vi borde ta till vara på , känns som om hela vår kultur håller på att urholkas av någon anledning?
    Vet du ens vad du refererar till här? Ge gärna ett smakprov
  • Sven Erik Johansson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-26 15:15:17 följande:
    My bad, jag menade Phelps. Men Pat Robertsson är knappast ett okänt namn bland kristna fundisar heller.

Nej, tyvärr är vare sig Phelps, Robertsson eller deras allierade så marginaliserade som man skulle önska. De är tvärtom en inflytelserik grupp, eller har i alla fall inflytelserika allierade i främst USA.

Men framförallt - vad spelar det för roll om de är sinnsstörda eller inte? Det är ju alltid försvaret när kristna gör något galet, då är de "knäppa". Men om muslimer gör samma sak så är det för att "islam är ondska". Du ser inte ett problem i den sortens retorik, där ena sidans synder bortförklaras, medan andra sidans synder används för demonisering av hela folkgrupper?
    Hur många är med i Phelps "kyrka"?Betraktas inte den även i USA som ett "skämt"?
    Har Pat Robertsson jublat över döda svenska i tsunamin 2004?

Jag har INTE PÅSTÅTT att alla muslimer tex är terrorister och jag har INTE PÅSTÅTT
    att det inte finns mentalt störda som agerar i islams namn också. Jag har själv muslimska
    vänner dessutom. Jag BARA BEMÖTTE när du skrev om vissa personer som kristna för en del
    kan få för sig att dessa var "normala kristna".Fossmos brott gällde hans privatliv och var
    inte en del i hans arbete som pastor.

Jag uppskattar mina muslimska vänner. Jag skulle förståss bli glad om de en dag kommer
    till tro på Jesus , men jag vill vittna lågmält genom att vara en bra vän som de vet är kristen
    så jag brukar inte dirrekt säga "Ali: Du borde bli kristen" när han går till moskén.
  • Sven Erik Johansson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-26 15:21:55 följande:
    Du kanske menar patriotism i så fall. Nationalism är per definition negativt till andra folk, stater och ideal än de "korrekta".

Det får man tycka. Fast jag har svårt att se vilken tid du syftar på då, då Sverige ALLTID varit ett "invandrarland".
    Jag menar innan den stora nuvarande inflyttningsvågen kom. Jag vet att
    det flyttat in folk i långa tider och har själv möjligen en del valonblod,
    men jag menar innan 1900-talet.
  • MammaG
    Sven Erik Johansson skrev 2011-03-26 15:33:56 följande:
    Jag menar innan den stora nuvarande inflyttningsvågen kom. Jag vet att
    det flyttat in folk i långa tider och har själv möjligen en del valonblod,
    men jag menar innan 1900-talet.
    Sverige var i allra högsta grad ett invandrarland även innan 1900-talet. Faktum är att enda anledningen till att detta land ens är befolkat är invandringen.
  • dee1dee1
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-26 14:47:21 följande:
    Är du säker på att du vill göra som finländarna? Du vet, folket som ger nästan 20% stöd åt att radera allt svenskt ur den finska kulturen, och helst kicka ut alla svenskar ur landet?
    Finland är Finland och Sverige är Sverige, vill man som utlänning leva i ett annat land dår får man rätta sig efter hur dom har i det landet dom flyttar till. Vad har muslimerna osv för rätt att slå upp en massa moskeer i Sverige?
    Dom har kommit hit och då får dom leva med vår religion annars är det ju bara att flytta tillbaka till deras hemland. Vad har vi för rätt att ge dom en massa bidrag som dom lever på? Nu säger jag inte att alla är dåliga, men många är det.

Jobbar inte, stjäl saker, bråkar osv. Varför ska arbetande svenskar betala dom för då?

Ska svenska ungar behöva vara rädda att gå i skolan för att invandrarna tar över/mobbas? NEJ!
  • Sven Erik Johansson
    MammaG skrev 2011-03-26 15:41:34 följande:
    Sverige var i allra högsta grad ett invandrarland även innan 1900-talet. Faktum är att enda anledningen till att detta land ens är befolkat är invandringen.
    Det har jag inte förnekat, men det var på ett annat sätt.
    Självklart befolkades landet en gång i tiden.
  • Bedhead

Akta dig för kristna skolor TS! Många av de irakier aom flytt till Sverige är kristna. Likaså eritreanerna. Nowhere to run, nowhere to hide, liksom.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • dee1dee1
    Gerd64 skrev 2011-03-26 10:51:02 följande:
    Svenskarna är ett tolerant folk men bägaren kommer att rinna över tillslut .. den poliska korrektheten håller sakta men säkert på att tunnas ut och kommer med tiden att försvinna , när man väl kan belysa massinvandringens fruktansvärda konsekvenser utan att bli beskylld för rasism och gud vet vad så kommer uppvaknandet komma illa kvickt, det är bara ett ytterst fåtal som innerst inne vill ha ett islamiserat och segregerat samhälle , men idag måste man tycka så för att bli accepterad , sjukt nog känner jag mig endå hoppfull ... Sverigedemokraterna kommer att gå långt och fyller redan en stor funktion , framförallt gällande PK bekämpning.

kan vi hålla antal invandrare på ca 10% i Sverige så skulle det inte vara några större problem, kan vi få ett stopp på massinvandringen så blir det tämligen enkelt att integrera dom som redan myglat sig hit.
    Men när man väl har kommit på det där med invandringen är det redan för sent. Är ju likadant med om man är emot homosexuella då blir ju man ju dår förklarad i detta land. Alla har rätt till en egen åsikt utan att någon annan ska säga något om det.

Det antalet som myglat sig hit är ju tragiskt nog alldeles för stort! Hoppas det löser sig en dag.
  • The Riddler
    dee1dee1 skrev 2011-03-26 15:55:33 följande:
    Finland är Finland och Sverige är Sverige, vill man som utlänning leva i ett annat land dår får man rätta sig efter hur dom har i det landet dom flyttar till. Vad har muslimerna osv för rätt att slå upp en massa moskeer i Sverige?
    Dom har kommit hit och då får dom leva med vår religion annars är det ju bara att flytta tillbaka till deras hemland. Vad har vi för rätt att ge dom en massa bidrag som dom lever på? Nu säger jag inte att alla är dåliga, men många är det.

Jobbar inte, stjäl saker, bråkar osv. Varför ska arbetande svenskar betala dom för då?

Ska svenska ungar behöva vara rädda att gå i skolan för att invandrarna tar över/mobbas? NEJ!
    Så alla svenskar som bosätter sig i Thailand ska byta religion?
    Sen får du det att låta som att det är BARA svenskarna som jobbar, och att det är BARA invandrarna som stjäl, mobbar, bråkar osv.

Sen kanske du glömmer att svenskar får jobb tio gånger enklare? Trots att invandraren och svensken kanske har exakt samma betyg/kunskap osv.
    Sen kanske du glömmer att svenska staten skickar alla flyktingar till exakt SAMMA ställen. Sen frågar undrar ni varför dom inte lär sig svenska.
    Är det en slump att ALLA nyanlända jag pratar med bor i Tensta eller Rinkeby? 
  • Morse
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-26 15:21:55 följande:
    Du kanske menar patriotism i så fall. Nationalism är per definition negativt till andra folk, stater och ideal än de "korrekta".

Det får man tycka. Fast jag har svårt att se vilken tid du syftar på då, då Sverige ALLTID varit ett "invandrarland".
    Ja, precis som folk gillar fotboll per definition är negativa till alla andra sporter. Skärp dig nu.
Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!