• Gerd64

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Som sagt , nu är det hög tid att ta avstånd från denna avskyvärda rasism som råder på skolor,arbetsplatser och gator runt om i Sverige.

Man hör och läser ideligen om invandrare som kränker svenskar för att dom är just SVENSKAR ,det är så hemskt.

Ord som mjölhuvud,svennehora och svennejävel är något som våra svenska ungdomar får höra dagligen i vårt numera mångkulturella land.

Min sextonåriga son var ovanligt låg efter skolan häromdagen och då jag frågade vad det var så brast han ut i gråt och berättade att invandrargäng länge trakasserat han och hans vänner och kallar dom diverse svenskfientliga namn helt utan anledning , ren rasism med andra ord. han har även fått bevittna när två invandrare burit iväg hans låsta cykel , en cykel som nästan var ny och som han fått sparat länge till. han vågar heller inte anmäla i rädsla för att invandrargänget ska bli ännu värre

Vet inte vad jag ska ta mig till? som jag har förstått det så finns det heller ingen lagstifting som gäller rasism mot svenskar och att det endast är SD som vill införa den lagen ?

Förstår inte längre vad som håller på att hända inom politiken, varför är det bara SD som vill ta ansvar för vårt land och våra invånare och varför är dom därför motarbetade?

/ Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!
  • Dorian Ertymexx
    Gerd64 skrev 2011-03-25 23:18:29 följande:
    Låter onekligen mer problemfritt att göra på finnarnas sätt , kan man inte kastbyta regering tro? det kan omöjligt bli sämre , framförallt inte då det gäller invandringspolitiken.
    Flytta till finland vet ja'. Det kan bli en lärorik erfarenhet för dig, på många vis.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Dominant skrev 2011-03-25 23:48:09 följande:
    Varför jämför du Bibeln med Koranen?

Bibeln är ju en bok skriven av diverse privatpersoner under hundratals år, av allt från fiskare till poeter, och tolkas därefter enligt kristna.

Koranen är enligt muslimer guds ord, en gud som inte kan ha fel. Man kan helt enkelt inte vara troende muslim utan att tro att koranen är guds egna ord, för då skulle det innebära att Muhammed hittat på allting.
    Ehm, bibeln är också guds ord. Du kanske ska läsa på litet.
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2011-03-26 10:10:23 följande:
    Jag jämför inte koranen med Bibeln. Tycker extrema kristna och extrema muslimer som tolkar allt bokstavligen är lika kålsupare bägge grupperna men nu ville TS få fram att just kristendomen är frid och fröjd religionen vilken verkligen INTE stämmer. Det finns som sagt miljoner kristna som tolkar Bibeln bokstavligen och nej, alla kristna är inte som svenska hippie-kristna som plockar russin ur kakan.
    Precis. Det var en kristen, inte en muslim, som jublade när tsunamin dödade svenskar i sydostasien, och menade att det var guds straff för att Sverige älskar bögar. Det är kristna, inte muslimer, som mördar läkare och bränner kliniker som utför abort. Och sist jag hörde var vare sig Åke Green eller Helge Fosmo muslimer, utan kristna.
  • Dorian Ertymexx
    isisisis skrev 2011-03-26 10:13:12 följande:
    Jaha ts.
    Rasisman som finns hos invandrarna då?
    De grupperar sig de också.
    Serber och kroater gillar inte arabet.Greker gillar inte araber och turkar...
    Ingen gillar zigenare.
    Överallt finns det vi och dem.Oavsett om det är i Irak eller Sverige.
    Svenskarna är inte särskilt rasistiska.
    Du menar att säga emot mig/oss, men istället ger du oss rätt.

Rasism är aldrig vidare smart, oavsett vem man är eller varifrån man kommer. Och man löser inte rasism med MER rasism, lika litet som man löser en konflikt genom att ta med allt större vapen.

Men du har helt rätt, svenskarna är inte vidare rasistiska som grupp, utan det är enstaka extremister som försöker få det till att "alla svenskar är preciiis likadana!!!"
  • Dorian Ertymexx
    krank skrev 2011-03-26 10:32:26 följande:
    Men ändå finns det vissa mentalt begränsade individer som önskar sig en multikultiskit som inbjuder konflikter vi annars skulle slippa.
    Om du läste mer kanske du skulle se att "multikulti" faktiskt FÖREBYGGER konlikter, snarare än skapar dem. Monokultur, däremot, skapar stora problem, och leder praktiskt taget alltid till en snabb nedåtgående spiral och sedan landets undergång. Har man tur, som i Japan, är det en kortvarig undergång, har man otur, som i Spanien, leder det till hundratals år av misär. Och har man riktig otur, som den stora majoriteten av misslyckade försök till monokultur, så försvinner riket helt.

Men om du verkligen vill att Sverige ska gå under så fine, kämpa på för monokultur du...
  • Dorian Ertymexx
    Gerd64 skrev 2011-03-26 10:35:01 följande:
    Är du lika dum som du framstår?  ja einstein .. det finns olika kulturer även i västvärlden , men fakta kvarstår ... ingen av dom är ens i närheten likt dom minst sagt speciella kulturer och seder som råder nere i mellanöstern.

MENA är i en klass för sig och är inte integrationsbar med andra, hopplöst experiment. Man märker tydligt på dig att du vill inte bo i Sverige som det är, du vill förändra det till ett arabland. Sverige har fungerat otroligt bra utan massinvandring och tveksamma influenser utifrån.
    Har det? Sverige var ett ganska litet och intetsägande land fram till att nationalismen dog ut, faktiskt. Och den dog ut i och med andra världskriget, till stor del, och med den då ökande invandringen. Det var då Sverige blev stort, känt och rikt. Inte tidigare.

Man märker tydligt på DIG att DU inte vill bo i Sverige, utan i ett fantasirike á la Saltkråkan.

Och du skulle verkligen, verkligen må bra av att läsa på mer faktiskt. Du verkar inte ha så värst mycket koll på vare sig västerländsk kultur eller den i främre orienten.
  • Dorian Ertymexx
    krank skrev 2011-03-26 10:49:14 följande:
    Nej det är jag inte, men i dagens pk sverige så finns det inga mena problem, anmärker man det så är man rasist och allt annat pkiter vräker ur sig.
    Enda man kan göra är att flyta ifrån skitet om man vill att barnen ska få sig en trygg uppväxt.
    Det är för att det inte FINNS några "MENA-problem". Det finns SOCIALA och EKONOMISKA problem, och de försvinner inte om så alla araber, muslimer och andra från främre orienten magiskt försvinner över en natt. Tvärtom blir de faktiskt bara värre.

Men hey, låt inte kunskap och fakta hindra dig från besinningslöst hat va...
  • Dorian Ertymexx
    I Rose I skrev 2011-03-26 11:05:27 följande:
    Men din lilla begränsade hjäna. Jag är inte muslim så vad fan ska jag ha islamiserad samhälle för? Har du ingenting att komma med så håll tyst. Det måste ändå finnas en gräns för hur mycket man kan sjunka lågt. Jisses....

Jag är för övrigt på väg att flytta från Sverige för gott men jag tycker synd om dom som tvingas bo här i landet med såna som du som inte tänker längre än näsan räcker. Sorgligt....
    Rose, ge upp. Sluta låtsas att det finns annat än araber i MENA, eller att det finns annat än muslimer där. Ni arabmuslimer är ju en stor monokultur, och alltså är det perfekt där nere! Eller, nej, vänta nu, det är det ju inte, FAST det är monokultur... määärkligt det där va... Tungan ute

Du får litet tröstkramar från mig. Jag vet i alla fall vad du är, även om vissa aldrig kommer ge upp om att du är "arab" och "muslim".
  • Sven Erik Johansson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-26 14:52:34 följande:
    Precis. Det var en kristen, inte en muslim, som jublade när tsunamin dödade svenskar i sydostasien, och menade att det var guds straff för att Sverige älskar bögar. Det är kristna, inte muslimer, som mördar läkare och bränner kliniker som utför abort. Och sist jag hörde var vare sig Åke Green eller Helge Fosmo muslimer, utan kristna.
    Var det möjligen "pastor" Phelps du syftade på i så fall. Han är en  mentalt störd person
    som driver en "kyrka" där hans egen familj/släkt utgör en viktig del av medlemsbasen,
    ett marginellt fenomen.

De som dödat läkare som utfört abort har också varit MENTALT STÖRDA 
    personer och kan  inte sägas representera det kristna evangeliet.
    Jag kan i o för sig hålla med dem i vissa saker , men att döda för att markera
    mot dödande anser jag inte vara rätt väg att gå. Jag anser förvisso att det stora
    antalet aborter  i Sverige(högre än i många jämförbara länder) är en tragedi , men sättet
    att få ned abortsiffrorna  är inte att använda våld.Jag vittnar hellere om honom som
    är kärleken och gläds åt när människor börjar följa honom.

Helge Fossmo har mycket tydligt brutit mot Jesu bud och kan inte heller han
    ses som representattiv för evangeliet.

Åke Green är förvisso inte muslim , men har medvetet felciterats. Många tror att
    han sagt att homosexuella som påersoner är en cancersvulst på samhällskroppen.
    Det sade han aldrig i den där predika på Öland utan han vände sig mot en livsstil som
    sådan, mot handlignssätt. DOCK tycker jag att den där predikan var DÅLIGT GENOMTÄNKT
    och jag hade själv inte hållit den och anser att han skadat ecvangeliet mer än gynnat det.
  • Dorian Ertymexx
    Gerd64 skrev 2011-03-26 11:25:37 följande:
    Min *hjäna* är det inget fel på, allt handlar inte om att vara bokstavstroende muslim utan det mesta handlar om kultur (som kommer från religionen i begynnelsen)

Jag är ganska säker på att du vill ha moskeer,islamiserade badhus,biografer och skolor i Sverige eftersom du pratar om att alla ska ha samma rättigheter, det du hela tiden notoriskt tycks glömma är att detta är SVERIGE och du/ni ska ha samma rättigheter som andra svenskar , inte särrättigheter

Men det är som sagt inte invandrarna jag fördömmer , skulle gjort samma sak själv om jag var tvungen att flytta till ett annat land .. hade jag möjligheten att försvenska mitt nya samhälle så skulle jag gjort det än om jag innerst inne vet att det är förödande och skapar segregation och diverse motsättningar och rasism samt att den urholkar den ack så viktiga nationalistiska samhörigheten.

Man ska INTE blanda extremt olika folkslag och kulturer , det är det enda jag vet med säkerhet. Det är inte lösningen på alla samhällsproblem men på väldigt väldigt mycket.

Lycka till i ditt nya land då, hoppas det är ett land med liknande kultur då så du slipper alla känslor av rotlöshet och diverse kulturkrockar.
    Men Gerd, du ser inte hur du just nu faktiskt ger oss andra rätt? Du vet INGENTING om Rose, ändå verkar du helt övertygad om vad HON vill, istället för att faktiskt FRÅGA henne.

Du är så full av dina fördomar, dina nojor, att du inte ens tar dig tid att faktiskt fråga henne om saker, utan istället förutsätter du att alla som inte är med dig är emot dig. En rätt tråkig, och inte minst korkad, inställning.
Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!