• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Bina86

1:a barnet-24 år, 23 timmar från första känning, 10 timmar från smärtsamma sammandragningar/värkar. Vaginal förlossning. 2:a barnet-26 år: 5,5 timmar från första känning. Vaginal förlossning

• Paincake

1:a barnet, 28 år. 23,5 timmar från första värk. Ca sex timmar inne på förlossningen.

2:a barnet, 31 år. 18 timmar från första värk. Ca 10 timmar på förlossningen. 

• Meria

Ettan tog 20 timmar, tvåan tog 8 timmar. Båda startade med värkar och jag krystade 2 tim med första och 2½ tim med andra. Andra slutade med sugklocka.  Jag var 22 och 24 år.

Trean kom med snitt, så 50 min totalt om vi räknar från öppning tills jag var igensydd. 28 år är jag, liten föddes för 3 mån sen.

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • grubbelsmurfen

1:a barnet. 25 år. 6,5 timmars förlossning. 17,5 h efter vattenavgång, ingen igångsättning. Vaginal förlossning.

• Andrundrun

1:a barnet 19år 22h vaginal
    tvillingar 23år 1h vaginal 

• DexX

barn 1: 4h vaginal förlossning
    barn 2: får vi se  :P är lite rädd eftersom dom säger att oftast går mycket fortare med andra barnet! 

• DexX
    DexX skrev 2012-11-29 21:18:04 följande:
    barn 1: 4h vaginal förlossning
    barn 2: får vi se  :P är lite rädd eftersom dom säger att oftast går mycket fortare med andra barnet! 
    20 år när första föddes
  • aztec

1a barnet vid 23år.. 19timmar sedan första värk. Men endast 15min krystning, vaginalt.

• xena001

Barn 1, 20 år, 8 dagar av oregelbundna värkar, dag 9 blev det igångsättning där efter tog det 39 timmar innan det slutade i akut snitt (insåg hen låg i säte)

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?