• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • elinvd

25år - barn 1- ca 25 timmar från första onda värken, födde vaginalt.

Bella 19/3 2012 <3
  • Vit Lilja

Hade överjävliga värkar från lördag 02 ungefär, han är född med urakut snitt 15.30 på måndagen, så ungefär 50-55 timmar. Kunde förkortas med ett dygn - minst - då jag sa att han inte kommer komma ut och jag håller på å dö... tänk så sant jag hade...

• Lollinor

1a barnet 31år 3,5 timmar
    2a barnet 33 år 1 tim 45 min
    Båda förlossningarna var vaginala och tiden räknas från första smärtsamma värken. Vattnet gick mycket tidigare och jag blev igångsatt båda gångerna

• Redmilk

1:a barnet 9 timmar, 27 år, vaginal igångsättning
    2:a barnet 4,5 timmar, 30 år, vaginalt. Vattnet gick kl 01 och dotter var ute 05:20.

• finelinan
    Barn 1 - 23 år -  akut kejsarsnitt, 46 timmar efter vattenavgång. Sattes igång direkt efter vattenavgången, hade jättestarka värkar hela tiden men sonen sjönk aldrig ner. 

Barn 2 - 26 år - vaginal förlossning, 78 timmar efter vattenavgång. Vattnet gick lördag morgon, sonen föddes på tisdagen. Hade starka men oregelbundna värkar varje natt (3 nätter), inga under dagtid. På tisdag morgon hade jag planerad kontroll med antingen igångsättning om det hänt något, eller snitt om inget hänt. Trots extremt oregelbundna värkar var jag öppen 8 cm klockan 09.30, dropp sattes och sedan föddes sonen kl. 12.38.
  • sannaaa
    1a barnen (tvillingar) - 23år - 23h från vattenavgång. 
    Vattnet gick kl.09, värkarna började komma vid 17-tiden, starkare och tätare vid 22-tiden,  vid 07-0730 var det dags att börja krysta. 08.00 kom nr1  och 08.20 kom nr 2. - vaginal förlossnig, 
  • angelikaa

1:a barnet - 18 timmar från första värken tills dess att han va ute.
    2:a barnet - 5 timmar från de att dom tog hål på hinnorna, men räknar man från värkarna så 2 timmar. Med första pojken gick jag över tiden å förlossningen satte igång av sej självt, men andra pojken blev jag igångsatt.

Vincent 100824 - Vide 120926
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?