• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Sackolina

24 år, 36 timmar från första värk hemma och 16 timmar på förlossningen. Tre veckor sedan, vaginal som fick avslutas snabbt med klipp. Värsta jag varit med om, drömt mardrömmar sedan dess.

• Gulia84

28 år
    blev igångsatt.
    Värkarna körde igång 30 min efter att de tagit hål på hinnan. Efter 15 timmar va han ute!

• LitenMedLiten

Barn 1: 21 år  21h ( blev akut med sugklocka och uppklipp)
    Barn 2: 24 år  18h (normal förlossning)

båda gånger satte värkarna igång direkt efter slemproppen släppt! 

• hannis

Barn nr 2: 34 år. Vaginal förlossning. Från första värk, 11 timmar. Var inne 1,5 timme på förlossningen och barnet var ute efter 8 minuters krystvärkar. En drömförlossning!

• Olivia2006

Barn nr 1: 29 år, 48 timmar, vaginal förlossning.
    Barn nr 2: 30 år, 10 timmar, vaginal förlossning.
    Barn nr 3: 33 år, En timme och tjugo minuter, vaginal förlossning.

• Frida och Neo

Barn nr:1 22år, 24,5tim på fl, hade haft onda värkar sen morgonen, åkte in på kvällen, ett dygn senare föddes han.
    Barn nr:2 29år, 7,5tim på fl. Hade haft onda förvärkar i 3 dagar med blödningar. 5 tim innan vi åkte in hade jag "riktiga" värkar.

• Lantliv11

Lite svårt med timmar här:P Men 22 år med 1a barnet. 14 dagar över tiden, öppen 1 cm. 16 dagar över tiden, öppen 4 cm. Sattes igång och de sista 6 cm tog 22 timmar. Efter 3 timmars krystningar blev det sugklocka.

• Familjen L

Barn 1. Ca9,5timme från första värk. Var på förlossningen i ca 3,5timme. 22år. Vaginal förlossning , som startade spontant i v42+0.

Barn 2. 5 timmar. Igångsättning med hinntagning. 25år. Vaginal förlossning i v42+0.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?