• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Sannami

Barn 1, 26 år, 6 1/2 timme, fattade dock inte att det var värkar först då de inte gjorde ont - har mensvärk som är mycket värre - hade inte vattnet gått hade vi inte åkt in förrän värkarna kändes mer och frågan är då om vi hade kommit in i tid..vaginal

• Mirolan

Tänk att det kan vara så olika!

Barn 1: 30 år, det tog över 80 timmar innan min dotter kom ut sen första värken (värkarna var ganska täta på en gång och under fyra dygn hade jag aldrig mer än högst 7 min mellan värkarna). Öppningskedet var otroligt långt och smärtsamt. De sista 5 timmarna hade jag epiduralbedövning som jag tackar gudarna för, och till slut kom hon ut vaginalt med sugklocka. Tog 42 timmar efter inskrivningen på sjukhuset.

Det var det absolut värsta jag varit med om, men med det allra bästa resultatet man kan tänka sig!

Kalla mig optimist eller masochist, men just nu hoppas jag innerligt att min dotter ska få ett syskon!

• JMorina

Mirolan: herregud jag tyckte mina 31,5 timmar var långa!!! Du borde fan få diplom ;)

• Flickan och kråkan

Barn 1: 11,5 timme från vattenavgång. Barn 2: 5,5 timme från vattenavgång. Barn 3: 3,5 timme från första värk. Hann vara inne på förlossningen i 16 minuter (vi har 5 min. till förlossningen).

• Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2013-07-04 04:53:56 följande:
    Barn 1: 11,5 timme från vattenavgång. Barn 2: 5,5 timme från vattenavgång. Barn 3: 3,5 timme från första värk. Hann vara inne på förlossningen i 16 minuter (vi har 5 min. till förlossningen).

32, 34 och 37 år
  • hjärtemamma

Barn nr 1: 25 år, 9 timmar, vaginal förlossning Barn nr 2: 29 år, 7,5 timmar, vaginal förlossning

• Närtan

1: 23 år, 8 timmar
    2: 25 år, 70 min, igångsättning
    3: 32 år, 90 min? igångsättning

• cackaka

Första barnen: 32 år, 6 timmar, igångsättning, akut ks.
    Andra barnen: 35 år, 4 timmar från första värken, 40 minuter inne på förlossningen, urakut ks.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?