• beccagranen

Hur klipper ni era pojkar?

Har problem med att besluta hur sonen på 4år ska klippas. Han har varken lockigt eller rakt hår, det är rakt med lite vågigt i slutet. Har tidigare haft rakat, mohikan och halvlångt (typ pottfrilla). Nu har han ca 3-4cm och lugg, men det ser inte så bra ut. Berätta hur ni klipper era, och länka gärna bilder =)

• Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?
  • Makka Pakka

Sonen har också haft lite vågigt hår. Sen blev den väldigt rak... såg så där ut..
    Sist så klippte min mamma det (frisör) till en traditionel pojkfrisyr.. men maken är missnöjd
    Han vill att han ska ha längre så nu låter vi det växa ut igen så får vi se..

Såg en pojk i H&M katalogen som har samma typ av hår som sonen så det blir nåt liknande..

Ska se om jag hittar nån bild..

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Kazeer

Så här ser min 4-åring ut efter den senaste klippningen:

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • apanssonsmamma

Om jag får en som ska han ha långt surfarhår :)

• viseversa

Nu är min son bara 3 veckor gammal. men han har en redig kalufs. Jag kommer låta det växa=)

• beccagranen
    Kazeer skrev 2011-03-25 08:10:05 följande:
    Så här ser min 4-åring ut efter den senaste klippningen:

Det ser snyggt och vårdat ut, har han lite uppåt böj naturligt eller får ni styla det?
  • Myran 08

Min son (3 år) vill vara som pappa. Så här kör vi 3 mm. Nu i vinter har jag låtit det vuxit ut och sedan när det var dags för klippning så blev det 5 mm. Yngsta sonen på 7 månader han har någon rolig kalufs som kortare bak och lite längre fram, nytt mode?.  

• beccagranen
    apanssonsmamma skrev 2011-03-25 08:10:46 följande:
    Om jag får en som ska han ha långt surfarhår :)
    Ja det är sött, men tycker dte passar bättre när man har lockigt hår, annars änger det bara helt platt. Dessutom så känns långt hår på små barn lite opraktiskt, det blir så trassligt efter en stunds lekande.
  • Buspojkarna

mina sönder blir rakade hemma, 15mm för att vara exakt. Det ser dock mycket kortare ut och är det kanske också då måtten inte verkar stämma så bra på klippmaskinen. Sen får de kortare bak i nacken

• Kazeer
    beccagranen skrev 2011-03-25 08:16:49 följande:
    Det ser snyggt och vårdat ut, har han lite uppåt böj naturligt eller får ni styla det?
    Stylingen gjorde frisören och det är inget vi brukar göra här hemma.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lalasmama

Jag klipper mina söner med makens hårtrimmer/maskin 3-4 gånger per år, när det börjar bli långt liksom..
    Jag klipper det 4-5 mm långt typ..
    Nu senast, för någon månad sedan ville sonen se ut som "Danny" så jag klippte kort runt om o lämnade några cm längst upp liksom vi sprayar det lite ibland han är 5 år o älskar melodifestivalen!

Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?