• beccagranen

Hur klipper ni era pojkar?

Har problem med att besluta hur sonen på 4år ska klippas. Han har varken lockigt eller rakt hår, det är rakt med lite vågigt i slutet. Har tidigare haft rakat, mohikan och halvlångt (typ pottfrilla). Nu har han ca 3-4cm och lugg, men det ser inte så bra ut. Berätta hur ni klipper era, och länka gärna bilder =)

• Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?
  • mapo51

Eftersom vår 3-åring vägrar att gå till frisören sedan drygt ett år tillbaka så klipper vi det med hårtrimmer och sätter på det längsta, så det blir ca 13 mm.
    Oftast blir det rätt välvårdat, men sist så klagade han på att det kittlades och ville inte stå still (vi klipper honom naken och så får han bada bort hårstråna sen) så det blev lite tofsar kvar på ett par ställen. Dock inte så långa att de syns jätteväl om man inte vet att de finns där.

• Suneboll

Vår 6 åring har lite fall på håret, han har 70-tals frissa, dvs lugg o lite långt i nacken men inte till axlarna.
    Man får inte klippa honom för kort, det vill han inte.

• gryning2

Jag kör klippmaskin med ett par cm längd, samma över hela huvudet på min son. Han har så kort tålamod med klippning så jag brukar nöja mig så. Han blir fin iallafall tycker jag =)

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • lillronya

E har haft mohawk sen han fick hår.:-O
    Med undantag för en period förra sommaren då han fick tag i en sax och rodnade till håret så att vi fick raka av det.  I oktober var dock kammen på plats igen,

Ja pappan har väl en inte helt olik frisyr...

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Joje

Här kör vi med trimmern, kör på cirka 1,5 cm. Har ingen bild tyvärr...

Liam 070417 & Linn 080712
  • pingel

Trimmer på båda pojkarna som är 7 mån (!) resp. snart 5. Samma frisyr, kort i nacken och på sidorna och lite längre upptill så att det blir någon slags frisyr av det. Lillkillen har ordentligt tjockt hår av typen heltäckningsmatta, ser jättekul ut särskilt som han är helt blond

• Maggis

Senaste klippningen på min 7-åring. Lite samma stuk som Kazeer´s kille. På bilden just nyfixat, med gojs och färgsprej.
    //Maggis
  • Puss och Kram
    Kazeer skrev 2011-03-25 08:34:22 följande:
    Stylingen gjorde frisören och det är inget vi brukar göra här hemma.
    Vår 4åring har ungefär samma frisyr och vi stylar inte mer än att vi rufsar till det när det är vått.
    Hade gärna haft lite längre på sonen men det är så rakt så det ser bara stripigt ut...
Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?