• beccagranen

Hur klipper ni era pojkar?

Har problem med att besluta hur sonen på 4år ska klippas. Han har varken lockigt eller rakt hår, det är rakt med lite vågigt i slutet. Har tidigare haft rakat, mohikan och halvlångt (typ pottfrilla). Nu har han ca 3-4cm och lugg, men det ser inte så bra ut. Berätta hur ni klipper era, och länka gärna bilder =)

• Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?
  • ango07

En bild från förra sommaren men vi kör på med samma frisyr

• vattenlilja

sonen har långt hår,lite kortare runt ansikte. tycker inte om när småpojkar har kort frisyr o när de har jättekortfrisyr. ja. det är praktiskt men inte snygg.

• tahira

Vår son går i en skola där pojkars hår inte får röra kragen på uniformen.

På loven låter vi det växa en del men annars måste vi klippa det ofta. Så här brukar han ha det:
    http://4.bp.blogspot.com/_Kyu6OnSCRRw/TKBaltTbidI/AAAAAAAAEjU/aFdLcAiEBf8/s1600/62073_428149937005_732272005_5018372_1766293_n.jpg

Sist blev det dock inte riktigt lika lång lugg, eftersom vi kände att vi måste klippa det alldeles för ofta i så fall:

• mumama
    vattenlilja skrev 2011-03-29 15:10:38 följande:
    sonen har långt hår,lite kortare runt ansikte. tycker inte om när småpojkar har kort frisyr o när de har jättekortfrisyr. ja. det är praktiskt men inte snygg.
    och så är ju smaken som baken ,-)
  • vattenlilja
    mumama skrev 2011-03-29 17:26:40 följande:
    och så är ju smaken som baken ,-)
    ja. men det var nån som skrev att ha långt hår på pojkar är opraktiskt.. jag tror inte att alla mammor älskar korta( och jättekorta) frisyrer på sina pojkar..bara att det är praktiskt med kort hår. 
  • YokohamaNr2
    Suneboll skrev 2011-03-25 11:47:53 följande:
    Vår 6 åring har lite fall på håret, han har 70-tals frissa, dvs lugg o lite långt i nacken men inte till axlarna.
    Man får inte klippa honom för kort, det vill han inte.
    Så har vår 4 åring också men han har rakt hår men ganska tjockt
  • Bonanza

Lugg ner till strax ovanför ögonbrynen, och sedan "page" till strax nedanför öronen. Lite bröderna lejonhjärta/lille prinsen över det hela.

Skulle ALDRIG klippa en kille riktigt kort utan att bli tvingad till det. Finns ju typ inget fulare.

• Bonanza
    Bonanza skrev 2011-03-30 18:43:17 följande:
    Lugg ner till strax ovanför ögonbrynen, och sedan "page" till strax nedanför öronen. Lite bröderna lejonhjärta/lille prinsen över det hela.

Skulle ALDRIG klippa en kille riktigt kort utan att bli tvingad till det. Finns ju typ inget fulare.
    Äh, det där var onödigt sagt. Andra barn kan passa jättebra i kort hår. Men MIN son skulle se hemsk ut i det.
  • lillronya
    Bonanza skrev 2011-03-30 18:46:09 följande:
    Äh, det där var onödigt sagt. Andra barn kan passa jättebra i kort hår. Men MIN son skulle se hemsk ut i det.
    E klippte ordentligt i sin tuppkam i somras och jag var tvungen att raka av honom håret. Tyckte det såg hemskt ut, medan många tyckte att han äntligen såg ordentlig ut.
    Tur det växte ut snabbt!

Tycker också att många andra småkillar är fina i kort hår, men inte min egen.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • clembke

Stora sonen (2år o 4 mån) snaggar vi helt, har den minsta tror det är 3mm. Har han längre sen han ut som en bebis.
    Den lilla (1 år) har vi 12mm klippning på, som minst. Han passar inte i snaggat hår. Klipper inte honom lika ofta som storebror.

• Veladis

Just nu är han ganska så helsnaggad (ca 1 cm), på eget initiativ. Han ville att mormor (det är hon som klipper honom) skulle köra maskinen på hela huvudet  "så jag inte blir så svettig i kuddrummet". Han har toktjockt hår, och ser oftast ut som en ponny med ca 5-7 cm långt hår åt alla håll.
    Annars tycker jag halvtlångt och långt hår oftast är jättefint. Min sambo har längre hår än mig, och då har jag ändå hår till halva ryggen. Vill sonen ha det så får han självklart det, men just nu verkar han vara inne på osvettiga frisyrer.
    Sonen är 4½.

• maadicken

min son kan tyvärr inte ha nån annan frisyr än kort. efter att jag klippte honom första gången så fick han en helt annan hårkvallité. jättetjockt, och det växer typ uppåt. ju längre det blir desto tjockare blir det, och jag har en riktig svettis. klipper med trimmer på 18 mm ca var 6:e vecka. han brukar själv be om att få bli klippt när det börjar bli långt / tjockt. tur att han är som allra finast i kort hår! men jag önskar att det funkade med lite roligare frisyrer med...

här är han nyklippt

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mamma till tre busungar

Jag klipper en egenhändig, snyggare variant på pottfrisyr på mina gossar.

Svar på tråden Hur klipper ni era pojkar?