Inlägg från: MadeleineK1501 |Visa alla inlägg
  • MadeleineK1501

Pergotime - börjar i april :)

hej! jag äter min andra pergotime kur i maj. har bim mellan den 13-16 juni så hoppas den funkar denna gången! :)

• MadeleineK1501

fruzäll: jag äter för att jag inte fick igång mens och ägglossing efter p pille.

• MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-12 20:33:49 följande:
    Chicky 01- Gjorde du ett digitalt test i fredags? Började du testa efter bim? Gav det något utslag redan då?

Själv har jag testat i två dagar nu och det har varit helt negativt, inte ens ett spökstreck i sikte. Är på bim -3 idag (under förutsättning att jag har 14 dagar mellan äl och mens, vet ju inte eftersom detta är första gången med pergo).

Har haft ganska mycket mensvärk nu två dagar i rad så det är väl mensen som är på väg.

Hur går det för er andra?

Hej lovvan!

Äter du med pergotime?! Jag är på min andra kur nu, har bim mellan 13-16 juni ca så i morgon kan ja iaf ta ett test och se om det visar ngt. Jag har hört att man har mensvärk för att ägget växer därfär kan amn förväxla graviditet med mens.

• MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-12 21:44:16 följande:
    Hej! Tack för svaret! Så bim nu i veckan för dig med! Blir spännande att följas åt denna veckan då när det är dags för testning. Jag får hoppas på att det är växtvärk då och inte mensvärk.-)
    Jaa verkligen! Har haft lite mensvärk av och till så hoppas med på växtvärk :D Har du många grav symtom?!
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-13 12:42:44 följande:
    men mensvärk får man väl inte förrens typ 2dagar innan?

jag har haft grym mensvärk i 1vecka, ringde VC idag men de tyckte jag skulle ringa till min läkare och kolla, känns typ som urinvägsinfektion fast de ej gör ont när ja kissar utan ont i magen (äggledare/äggstockar) och bak i ryggen, och jag är på dag 19,

Jag har ingen aning!

Usch då! :/

Jag har mensvärk nu så jag tror mensen kommer när som helst, suuuck!

• MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-13 19:57:50 följande:

Herregud vad många felstavningar det blev i mitt förra inlägg. Inte bra att skriva för fort ibland. Hoppas ni kan läsa det ändå!

Mensen komtyvärr, suuuck! Nya tag i i slutet av Juni! :D
  • MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-13 21:40:19 följande:
    Neeej, vad tråkigt. Börjar du på en ny kur pergo nu då?
    Ja ska ringa i morgon och få nytt recept..
    Hoppas de finns innemä annars får vi prova en månad utan.
  • MadeleineK1501

fruzäll: nej jag får för en månad i taget jag och min bm har bestämt jag ska äta tills agusti sen ska killen kollas och sen får vi se vad som sker och vad det vi får för resultat. det har vart jätte svårt att få tag i pergo enligt apoteket där jag bor men jag har haft tur och hunnit fått båda gångerna. lovvan: åhh synd! oj så lång jag har mellan 28-30 dagar jag ägglossning rut dag 10-11 ca! vi får hoppas på juli månad ska köpa glandin 25 nu idag om dom nu har ngt liknande i norge ;)

• MadeleineK1501

fruxäll: nej bara jag som är kollad och det ser ut som jag är helt frisk bara svårt att komma igång efter Ppiller. så därför äter jag pergo. bm tyckte vi skulle försöka över sommarn innan han skulle kollas.

• MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-14 15:34:49 följande:
    ok, är väl olika från kommun till kommun kan jag tänka mig.

Jag har sjukt ont i skallen, har det mer lr mindre varje dag=(
    Har aldrig det annars.. men men..står ju som en biverkning, så trist..

Insett att jag kommer få mensen denna månad, testade mig idag o de var neg. ska ha mens om 6dagar,
    ska ta blodprov på onsdag, den där man tar på dag 21, men vad är de dom kollar då?? 
    Ja det är väl så, har dom kolla din kille?
    Dom kollar om du haft ägglossning skulle jag tro. Det fick jag göra. Dom ser de via blodprov.
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)