Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

Jag ska ta min andra tablett av pergotime i dag, detta är första kuren för mig och jag är väldigt spännd på vad som faktiskt kan hända ;) Äntligen känns det som att vi har en ärlig chans. Vi har inte försökt så länge som många andra här men fick träffa en gynekolog som tog mig på allvar igår :)

• ettplustack
    Mumman skrev 2011-04-30 18:41:30 följande:
    Tycker också det är riktigt spännande! ska bli kul att se ifall det fungerar eller ej och man hoppas ju verkligen på det! :)

tar du enkelkur nu?
    Ja en tablett på 50 mg om dagen i fem dagar. Ser han ingen ägglossning den 16 maj så skulle han öka dosen :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-01 08:33:54 följande:
    Ja, okej. Jag ska också ta högre dos om det inte fungerar. Har tabletterna hemma, men undrar ändå om dom har börjat komma in till apoteken igen?! Någon som vet?

Har du ingen egen ägglossning? Mens?
    På mitt apotek hade de tabletterna, men gynekologen sa när han skrev ut dem att hoppas nu de har.
    Jag har oregelbunden mens som hoppar mellan 28 - 36 dagar, sen hade jag många symtom på pco så därför skrev han ut tabletterna. Jag ska testa i maj ju och då får vi se om jag har ägglossning :)
  • ettplustack
    maddosi skrev 2011-05-01 11:56:03 följande:
    Hur har det gått för alla som tog pergo i april?! Jag har ett starkt plus nu :D
    Var det din första kur ? hur länge har du försökt bli gravid `?

Och grattis ;)
  • ettplustack

Hoppar in med en fråga :)
    Hur ofta har ni sex? Kör ni varannan dag eller ?
    Jag och sambon har sex varje dag nu och har bestämt att om det inte tar sig denna månad får vi gå ner till varannan jag, hur det nu ska gå, vi har sex alltid varje dag för att vi vill och har haft det i snart två år :)
    Så hur gör ni ?

• ettplustack
    Chicky01 skrev 2011-05-07 12:50:33 följande:
    Babystar, har det blivit ngn ÄL av Pergokuren? ;) Lovvan, vad skoj! Min 5:e dag infaller imorgon... Hmmm, spelar det ngn roll när på dygnet jag fick min mens? Fick nämligen mens sent på kvällen i onsdags och räknar därmed onsdag som dag 1. Kanske ska ta min första Pergopiller på kvällen imorgon? Ngn som vet? Haha Mumman, så sant så sant! Tänk om det sprutas på fel dag? Jag har ju noll koll på min ÄL, det är ju därför jag hänger så mkt här på FL för att få råd och tips... :) Om praktiken hade varit lika enkel som teorin :)
    Jag har genomskinliga flytningar nu så kanske har jag ägglossning ? Det blir liksom geggigt när jag torkar mig på toa men jag har inte vågat ägglossningstesta för jag är rädd att bli för besatt ;) Vet inte riktigt. Men jag ska ju till läkaren den 16 maj och lämna blodprov så får vi se då om det tar sig eller om jag behöver öka dosen. 
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-07 19:49:10 följande:
    Absolut kan det vara äl på gång!!! :)
    Gjorde test nu i kväll och det var ju bara svagt på äl testet från billiga tester så ja de är kanske inte helt korrekta heller :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-08 08:38:52 följande:
    Vänta du bara, det kan vara påväg i alla fall :) Fick flytningar jag med men negativa tester. Några dagar senare var det positivt på stickan trots väldigt negativt test kvällen innan! :) Rätt var det är så kommer stegringen!
    Jag gjorde äl test i dag vid kl 11.00 och då var det så positivt som det bara kan bli :)
    Så nu är det bara till att hoppas så får vi se, inte säkert att det tar sig första gången men absolut skönt att veta att pergotime fungerar på mig :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-08 19:16:31 följande:
    Ja, du ser! :) Den som väntar på nåt gott :)

Visst är det en härlig känsla att veta att pergotime fungerar bra! Ska du ta äl spruta också för att få ägget att släppa?
    Ja och nu i kväll var det ännu starkare nästan starkare än kontrollstrecket :)
    Min gynekolog sa inget om sprutor ? Är det vanligt att man får det i samband med pergotime ? Släpper inte ägget annars ?
    Men visst är det härligt när man ser att pergotime fungerar, jag blev så rörd att jag nästan började gråta. Nu har vi en chans liksom och man vet att det fungerar :)

Jag blev själv till efter en tablettbehandling, vet inte exakt vad det var mamma fick men det fungerade för henne. Gyn sa att det kunde vara ett samband att mamma haft svårt att få barn, tror ni att det kan vara så ?
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)