Kär i min terapeut!! :(
Modesty Blaise skrev 2011-03-31 11:53:24 följande:
Du gör förstås som du vill och nu har du ju redan tagit upp det här. Jag är dock övertygad om att du skulle få en mycket större personlig vinst och förståelse för vad dina känslor står för om du placerar dem där de hör hemma, vilket jag tycker är i terapisituationen. Under en terapiprocess är det inte sällan så att klienten försöker "fly" från processen genom att förlägga den i något annat sammanhang där klienten är den som orkestrerar och dirigerar och gör sitt bästa för att få andra att tycka kring något specifikt problem.
Dina innersta känslor är bland annat det här som du ger uttryck för här. Det bör du adresser i gruppen och syna ihop med terapeuterna.
Men nu går jag ju inte i terapi för att jag rokat förälska mig i en person utan för helt andra saker! Dem saker som hör hemma i terapin tas såklart upp där... detta har absolut inte där att gör tro mig! Vi kan inte ta upp vad som helst där och i synnerhet inte förälskeser eller inte hehe
Detta har som sagt inte med att hon är terapeut eller inte att göra... och det stör inte min/vår terapi heller!
Ja jag har tagit upp detta här på FL men det har ju ingenting med terapi att gör? Det är ju mina privata känslor som ligger utanför gruppen/terapiu terapuetr att göra... har jag fel?
Menar du att jag bara har förälskat mig i henne p g a att hon är min terapuet eller bara för att jag överhuvudtaget går i terapi? Bara så att jag får en klar bild om hur du tänker...