Inlägg från: EFI |Visa alla inlägg
  • EFI

Servera fläsk till en muslim?

Jetstream skrev 2011-04-02 01:39:11 följande:
    aj aj aj, han kommer att bli förstörd!!!!

Det är många muslimer som äter griskött utan problem men om han har frågat betyder det att han är troende, han kommer att upptäcka att det inte är nötkött..  Många kollar även godis och sånt så de inte innehåller fett från fläsk..så känsliga är de!

Om du hade bjudit en gäst som han/hon hade  allergi mot nötter, skulle du servera Flygande jacob och hålla tyst om att den innehöll nötter bara för att du "råkade" handla innan du frågade???

Skärp dig!

Men vad då, lite får de väl tåla. Om de riskerar anafylaktisk chock är ju inte mitt fel, de får väl helt enkelt ta med egen autoinjektor med adrenalin.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Sarah f skrev 2011-04-02 18:32:54 följande:
    Fläskkött går väl ändå inte in under kategorin perfekt middag?
    Nä, tvi vale!
    Apple user since 1987
  • EFI
    Tomtefar skrev 2011-04-02 18:37:37 följande:
    Varför skulle den inte vara det ?
    Kanske för att det är billigt skitkött, som även fler och fler etniskt svenskar väljer att rata?! Dessutom smakar det riktigt illa. Jag har själv inte ätit griskött mer än vid enstaka sporadiska tillfällen de senaste 15 åren, och jag mår direkt illa om jag äter griskött. Det enda jag klarar av i bästa fall är bacon och fläskfilé. Allt annat griskött får mig nästan sjuk.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Verum skrev 2011-04-02 18:46:32 följande:
    Märkligt att konsumtionen av griskött ökar då EFI.
    Jag kan inte uttala mig om huruvida det är märkligt eller inte. Visa gärna källa på att konsumtionen ökar.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Mad as snow skrev 2011-04-02 18:55:47 följande:
    Vad har du fått det ifrån, att fler och fler svenskar ratar fläskkött?
    Bland vänner, bekanta och folk man möter i olika sammanhang. För tjugo år sedan upplever jag att mer eller mindre alla svenskar åt griskött utan omsvep. Idag hör jag fler och fler som tycker att det är äckligt. Jag har alltså inte någon vetenskaplig studie att grunda det hela på, men det anser jag inte behövs heller.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Mad as snow skrev 2011-04-02 19:01:51 följande:
    Produktionen av griskött har gått ned, medan konsumtionen har gått upp. Det har gjort att vi har ett underskott på griskött i Sverige och är inte självförsörjande, vilket gör att vi importerar griskött. Så du upplever fel. 

www.sjv.se/amnesomraden/handel/politikochfram...
    Vad är du för en fjant egentligen? Tror du på fullaste allvar att du kan avgöra eller ens sätta dig till doms över hur jag uppfattar olika saker? Nu får du verkligen skärpa dig. Jag lägger inga värden i om det förhåller sig på det ena eller andra sättet, för det skiter jag högaktningsfullt i. Däremot kan jag konstatera att jag möter fler och fler etniska svenskar som säger att de inte längre äter griskött, för att de liksom jag tycker att det är äckligt.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Mad as snow skrev 2011-04-02 19:17:09 följande:
    Fenomenet "diskussion" är uppenbarligen inte din starka sida. Men det är okej, du får fungera som underhållning tills maten är klar här. 

Att du "upplever" att fler och fler svenskar ratar griskött är inte samma sak som att fler och fler svenskar ratar griskött. Men se det som en bonus att du har lärt dig något nytt.

Nej, inte om det nödvändigtvis skall vara du som sätter ribban för hur diskussionen skall eller får se ut. Jag förstår att du tycker att du är en riktig bror duktig i sammanhanget, men det rör mig inte i ryggen. Roas du så lätt, kan jag bara beklaga.
    Apple user since 1987
  • EFI
    Tomtefar skrev 2011-04-02 19:25:47 följande:
    Är inte Bacon och fläskfilé gris? Själv är jag inte jätteglad för sylta eller leverkorv, men har inga problem att äta det. Att du inte tycker om det är ju en smaksak, men då har du haft dåliga kockar som tillagat dina maträtter.
    Inte alls, det har inte någonting att gära med att någonting är bra eller dåligt tillagat. Jag äter det så sällan, att jag efter lång tid tycker att det smakar illa. Är det så svårt att förstå?
    Apple user since 1987
  • EFI
    EFI skrev 2011-04-02 19:30:10 följande:
    Inte alls, det har inte någonting att gära med att någonting är bra eller dåligt tillagat. Jag äter det så sällan, att jag efter lång tid tycker att det smakar illa. Är det så svårt att förstå?
    *göra
    Apple user since 1987
  • EFI
    Mad as snow skrev 2011-04-02 19:30:37 följande:
    Att kalla sina meningsmotståndare för öknamn då de påpekar felaktigheter i ens inlägg, och att bli helt kolerisk på kuppen, är knappast ett tecken på att man begriper sig på en diskussion. Men fortsätt gärna, den här trolltråden kan ju faktiskt bara bli bättre. Skrattande
    Du påpekar inte felaktigheter min vän, du inbillar dig däremot att du har någon sorts självskriven rätt att tala om för andra hur de kan, får eller skall uppfatta saker och ting. Det är möjligt att du är van vid att FL-skaran dunkar dig i ryggen för allt du klämmer ur dig, men det har inte heller särskilt mycket med verkligheten att göra. Några öknamn har jag inte använt i mitt inlägg och uppfattar du det så får du nog slå upp just öknamn.
    Apple user since 1987
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?