Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Servera fläsk till en muslim?

Balahir skrev 2011-04-05 10:33:54 följande:
    vad är ett metansjukhus? :S

Låter kul. Ett sånt vill jag ligga på. Fullt med härlig metangas!
  • Här och nu
    Balahir skrev 2011-04-05 10:27:27 följande:
    och en kristen människa utgår efter kristna värderingar och efter bibeln?

Alla religioner har regler, men de flesta följer inte allt. De enda som utesluter för att man inte följer allt lär va JV.
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:31:59 följande:
    det finns ingen tolkning som säger att griskött är ok.

Personlig sådan o det är lagligt i de flesta länder att leva som man vill, om man inte bryter mot rikets lag.
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:36:33 följande:
    clever Kändes d bra?

Kändes skitbra!
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:41:25 följande:
    Du kommer aldrig finna en troende praktiserande muslim som bryter regeln om fläskkött.

Ff bestämmer folk själv vad de vill kalla sig o vad de vill utöva.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-04-05 10:40:42 följande:
    härlig?
    Nej det tror jag inte!

Japp, min favoritgas!
  • Här och nu
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-05 10:56:53 följande:
    Men bara för att man kallar sig något, betyder inte det att man är det.

Ingen har rätt att bestämma hur man ska agera för att vara något.
  • Här och nu
    mosterYster skrev 2011-04-05 12:44:48 följande:
    Nu orkar jag inte kommentera alla idiotier jag sett i denna tråd, men måste protestera mot att fläskkött skulle vara så "billigt" och av sämre kvalité än nötkött. Jag är mycket intresserad av matlagning. Äter helt lamm, då jag tycker att det är det godaste köttet, men även en engelsk oxfilé eller ett rosagrillat andbröst är ju suveränt gott! Med detta sagt, skulle jag vilja hävda att de som tycker att fläskkött är "billigt skitkött" inte kan ett piss om matlagning. Grillade (förkokta) revbensspjäll med rätt sorts glaze är vansinnigt läckert, likaså knaprig bacon till scrambled eggs. Nacksteken är otroligt god att grilla, och en härlig haxe med surkål är himmelskt när suget sätter in. Nu väljer jag faktiskt lamm eller nöt framför fläsk när det gäller filén, men är valet mellan en ryggbiff (nöt) eller en grillad karréskiva (fläsk) så vet jag vad jag tycker bäst om.

För övrigt: att servera en muslim fläsk är så löjligt korkat att det inte ens är värt att kommentera. 
    Att servera en muslim fläsk om denne muslim själv valt att äta fläsk är inte ett dugg korkat.
  • Här och nu
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-05 11:21:15 följande:
    Eh, fast vad är det för mening att kalla sig muslim, eller kristen, om man inte följer reglerna som är uppsatta för det?
    Om individen ser mening räcker det. Med dina kriterier skulle få kalla sig religiösa öht.
  • Här och nu
    Maddisen80 skrev 2011-04-05 16:19:51 följande:
    Man kan ju  iaf fråga muslimerna om de äter gris eller inte . Jag är svensk men en gång när jag ringde en pizzeria i landskrona så frågade de om jag åt fläskkött han trodde att jag var muslim.

Sen som jag är allergisk mot gluten och mjölkfritt jag mår jättedåligt om jag äter de så de kan inte jag bli bjuden på.
    Men då informerar du väl om din allergi? Står ju inte i pannan på dig att du är allergisk.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?