• Moi Mokulat

    Bästa amningsbhn?

    Är på jakt efter prisvärda och bra amningsbhar.
    De jag hade förra gången var sådär.
    Gärna lite vaderad. Tips?

  • Svar på tråden Bästa amningsbhn?
  • Moi Mokulat
    Hannathu skrev 2011-04-07 17:51:53 följande:
    jo på många amningsbehåar hålls axelbanden kvar av ett band, annars hade det ju åkt bak på ryggen när man knäpper upp för att fälla ner kupan

    Om det bandet är fastsytt så det blir en liten knöl så kan det orsaka mjölkstockning.

    Likadant om sömmarna är för tjocka, BHn sitter fel eller man har fel modell på BH
    vilken djungel
  • Hannathu
    Moi Mokulat skrev 2011-04-08 09:12:59 följande:
    vilken djungel
    mmm och ofta märker man det inte förrän man har använt dom några timmar, och först efter att man fått mjölk.

    Jag har flera vanliga BHar som jag inte kan använda nu även om jag har samma storlek igen eftersom de trycker på ställen där de inte får trycka.
  • hjohanna

    Vilken storlek ska man ta då? :O
    Jag har väl drygt 75b i vanliga fall, absolut inte större iaf. Vad ska man ta då? 75C måste väl räcka :O


    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Moi Mokulat
    hjohanna skrev 2011-04-08 16:38:56 följande:
    Vilken storlek ska man ta då? :O
    Jag har väl drygt 75b i vanliga fall, absolut inte större iaf. Vad ska man ta då? 75C måste väl räcka :O
    Mina blev snabbt för små.
    Beror lite på. Har de svullnat redan nu?
  • hjohanna
    Moi Mokulat skrev 2011-04-08 16:41:54 följande:
    Mina blev snabbt för små.
    Beror lite på. Har de svullnat redan nu?
    Nä det tycker jag nog inte att dom blivit..
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Moi Mokulat
    hjohanna skrev 2011-04-08 16:53:02 följande:
    Nä det tycker jag nog inte att dom blivit..
    Mina blev det ganska fort när jag blev gravid.
    Hittar ingen bh alls som jag vill ha på nätet.
  • hjohanna
    Moi Mokulat skrev 2011-04-08 16:54:13 följande:
    Mina blev det ganska fort när jag blev gravid.
    Hittar ingen bh alls som jag vill ha på nätet.
    Jag skulle kunna tänka mej den från lindex, men ingen aning vilken storlek man ska chansa på.. Tror inte dom växer så mycket, det kan jag inte minnas att dom gjort med mina andra barn..
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Moi Mokulat
    hjohanna skrev 2011-04-08 16:56:08 följande:
    Jag skulle kunna tänka mej den från lindex, men ingen aning vilken storlek man ska chansa på.. Tror inte dom växer så mycket, det kan jag inte minnas att dom gjort med mina andra barn..
    e
    den från lindex vad hårda sömmar på och skavde
  • hjohanna
    Moi Mokulat skrev 2011-04-08 17:04:55 följande:
    e
    den från lindex vad hårda sömmar på och skavde
    Jaha, det låter ju inte så skönt Skrikandes
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Tenley

    Jag köpte först på twilfit, utan byglar och fick massa problem med mjölkstockning. Köpte sedan nya på change Med bygel och vilken skillnad! De var helt underbara, butiksbiträdet där sa att byglar inte är något problem så länge de är nog stora i storleken. Det är ju känt att de flesta köper för små bh,ar..


    http://shop.change.com/se/bh/amnings-bh/766/
    denna köpte jag, gick från 70 D till 70 J  så se till att de är lite stora så du får plats :)


     

  • Aqv

    Cariwell, det bästa för mig i alla fall. Helt underbar och tar inte någonstansHjärta

  • Ypsilon

    Amningsbh:n från change är underbart skön när man har den på. Däremot kan jag inte använda min över huvud taget för jag får såna djupa märken av alla sömmar. Dels från tyget som håller bh:n på plats när man knäppt upp den, och desssutom går det är söm från mitt under bröstet upp till bröstvårtan.
    Märkena jag får är jättedjupa och alldeles blå, de kliar som skrutt och tar lång tid innan de går tillbaka.
    Jag har provat allt, släppa på axelbanden så de nästan ramlar ner för att de sitter så löst, sätta i en sån där som gör ryggbandet längre. Den är inte för liten för jag har storlek ca 80G egentligen och nu har jag fått gå upp till 80J och den är utprovad med hjälp av personalen.

    Nej det är för mycket sömmar och sånt i den bh:n för att jag ska kunna använda den så jag letar massor efter bh:ar som inte har så mycket sömmar. Och jag kollar speciellt hur sömmarna ser ut! De ska inte sticka ut så som den från under bröstet till bröstvårtan gör i changes bh.

    Ville bara dela med mig av min erfarenhet av den bh:n.

Svar på tråden Bästa amningsbhn?