• Anonym (trohoppkärlek)

Hur träffar man någon? (40+)

Efter skilsmässan (4 år sen) så är det som att leva i ett vakum. "Vänner" har valt att fortsätta träffa exet eftersom han kunde behålla huset och har träffat en ny kvinna. Jag har från flera  fått höra att "Det är ju så mycket lättare att träffas om man är jämna par!" som ursäkt för att de inte har "tid" att träffa mig längre. Andra vänner är mest gamla tjejkompisar.
    Jag jobbar heltid och har hand om tre barn, vilket givetvis tar en hel del tid. Jag gillar inte att ränna på krogen och har hobbies som inte direkt innebär att man träffar nya människor. Jag har heller ingen lust att börja med en krystad hobby som inte intresserar mig. Inte heller är min ekonomi sån att jag kan lägga ut det jag har på en ny hobby - och tiden är trots allt begränsad.)
    På dejtingsajter är det oerhört svårt att träffa någon som faktiskt vill fortsätta träffas.
    Jag börjar nu blir rätt less på att inte ha någon speciell att träffa och att tänka på.

Jag har fått höra att jag ser bra ut, är social, trevlig, har humor, bra arbete och boende och och och...
    Jag har dejtat en del sen skilsmässan så jag är inte rädd för att ge mig ut och träffa folk.
    Många gånger så har jag fått frågan "Hur kommer det sig att du är singel fortfarande!?!"
    Ja... hur kommer det sig? Hur bär man sig åt för att träffa någon ny?

Finns det någon som har några bra tips och gärna idéer om varför många 40+ karlar inbillar sig att de bara kan träffa tjejer som är max 30 år gamla. (Eller varför det verkar som att karlar tror att det ska vara blixt och dunder på första dejten, det räcker inte med att det var "trevligt" tydligen.)

(Föredrar svar från lite äldre och såna som har börjat om igen på senare år än från 20-åringar som fortfarande tror att ni allihopa kommer att förbli gifta för evigt. Om ni ursäktar.)

• Svar på tråden Hur träffar man någon? (40+)
  • Anonym (Carl,p,Dahl.)
    Anonym (trohoppkärlek) skrev 2011-04-05 23:21:40 följande:
    Fast då känns det lite tokigt att man blir dissad enbart på ålder. Och jag tror inte att alla dom män som söker 20 år yngre hittar någon sådan för ett längre förhållande. Jag har aldrig haft någon kompis som varit tillsammans med en så pass mycket äldre kille och ingen jag pratat med om fenomenet kände någon som haft den åldersskillnaden heller. Så jag undrar hur vanligt det är. Jag tror att det är mest önskedrömmar från män som försöker agera yngre än vad de är.
    Men tack för lyckönskningarna. Det fixar väl sig antar jag. Man blir lite depp ibland bara. :-P
    Ja det är tokigt att bli dissad pga av ålder faktiskt men tyvärr mognar vi inte på samma sätt alla gånger även om det finns massor med undantag, titta dej runtomkring på alla män som leker med sportbilar, båtar osv osv, bara där ser du tydliga tecken på vår förmåga att skilja oss ifrån kvinnor i vår egen ålder och kvinnor.

Jag vet bara att det är vanligt i min egen omgivning och kan inte tala för mer än den och det kan hända att det ser annorlunda ut på andra platser.

Sedan är det väll inte helt fel att vara singel heller och ha friheten att styra sin egen vardag till fullo.
  • MeMayo

du anonyma kille...
    vilken sorts tjejer vill du träffa då??
    jag kanske inte är som alla andra men jag ville ge alla en ärlig chans... sen när jag pratat ett tag med en kille och kände att nej vi ska nog inte träffas så sa jag det.. kändes det som att vi ska träffas sa jag det...
    men nånstans så finns det nån för alla... flera av de killar som jag pratade med vissa som jag träffade och vissa som jag aldrig hann träffa "hjälpte" jag med deras dejtande efter.... vill ju att alla ska ha nån.. även om jag när jag började dejta kände det som att jag ska leva själv resten av mitt liv.. men jag kan ju ha lite kul ändå :)

• Anonym (trohoppkärlek)
    Anonym (Carl,p,Dahl.) skrev 2011-04-05 23:29:11 följande:
    Ja det är tokigt att bli dissad pga av ålder faktiskt men tyvärr mognar vi inte på samma sätt alla gånger även om det finns massor med undantag, titta dej runtomkring på alla män som leker med sportbilar, båtar osv osv, bara där ser du tydliga tecken på vår förmåga att skilja oss ifrån kvinnor i vår egen ålder och kvinnor.

Jag vet bara att det är vanligt i min egen omgivning och kan inte tala för mer än den och det kan hända att det ser annorlunda ut på andra platser.

Sedan är det väll inte helt fel att vara singel heller och ha friheten att styra sin egen vardag till fullo.
    För- och nackdelar med det mesta. Sen klagar man på att toasitsen inte är nedfälld.
    Men har han en sportbil så är han välkommen ändå. En MC är visserligen medelålderskrisigt men mitt ställ har två val; bli sålt eller komma ut och åka igen.
  • Anonym (Carl,p,Dahl.)
    Anonym (trohoppkärlek) skrev 2011-04-05 23:42:36 följande:
    För- och nackdelar med det mesta. Sen klagar man på att toasitsen inte är nedfälld.
    Men har han en sportbil så är han välkommen ändå. En MC är visserligen medelålderskrisigt men mitt ställ har två val; bli sålt eller komma ut och åka igen.
    Sedär, du tillhör troligtvis undantaget Flört
  • Anonym (trohoppkärlek)
    Anonym (Carl,p,Dahl.) skrev 2011-04-05 23:44:07 följande:
    Sedär, du tillhör troligtvis undantaget Flört
    Det är bara en bedräglig fälla. När han väl nappat på betet slår jag igen och tvingar honom att käka chips i takt med Körslaget och klippa 20 kvadrat gräsmatta varenda sommarkväll. {#emotions_dlg.djavulsk}
    (Gräver ner mig i en grop i rabatten och förtvinar hellre än det  faktiskt.)
  • Anonym
    Anonym (trohoppkärlek) skrev 2011-04-04 21:14:27 följande:
    Efter skilsmässan (4 år sen) så är det som att leva i ett vakum. "Vänner" har valt att fortsätta träffa exet eftersom han kunde behålla huset och har träffat en ny kvinna. Jag har från flera  fått höra att "Det är ju så mycket lättare att träffas om man är jämna par!" som ursäkt för att de inte har "tid" att träffa mig längre. Andra vänner är mest gamla tjejkompisar.
    Jag jobbar heltid och har hand om tre barn, vilket givetvis tar en hel del tid. Jag gillar inte att ränna på krogen och har hobbies som inte direkt innebär att man träffar nya människor. Jag har heller ingen lust att börja med en krystad hobby som inte intresserar mig. Inte heller är min ekonomi sån att jag kan lägga ut det jag har på en ny hobby - och tiden är trots allt begränsad.)
    På dejtingsajter är det oerhört svårt att träffa någon som faktiskt vill fortsätta träffas.
    Jag börjar nu blir rätt less på att inte ha någon speciell att träffa och att tänka på.

Jag har fått höra att jag ser bra ut, är social, trevlig, har humor, bra arbete och boende och och och...
    Jag har dejtat en del sen skilsmässan så jag är inte rädd för att ge mig ut och träffa folk.
    Många gånger så har jag fått frågan "Hur kommer det sig att du är singel fortfarande!?!"
    Ja... hur kommer det sig? Hur bär man sig åt för att träffa någon ny?

Finns det någon som har några bra tips och gärna idéer om varför många 40+ karlar inbillar sig att de bara kan träffa tjejer som är max 30 år gamla. (Eller varför det verkar som att karlar tror att det ska vara blixt och dunder på första dejten, det räcker inte med att det var "trevligt" tydligen.)

(Föredrar svar från lite äldre och såna som har börjat om igen på senare år än från 20-åringar som fortfarande tror att ni allihopa kommer att förbli gifta för evigt. Om ni ursäktar.)
    Känner igen mej.....
    Jag är i din ålder,altså 40...nåt!  ;))
    För att att göra en lång historia kort;
    Jag var i slutet av trettioårsåldern,ensamstående mamma till tonårsbarn.Tröttnade på den svåra ensamheten,gjorde nåt "knasigt",dvs.satte in en kontaktannons i Aftonbladet(på den tiden då dom hade sådana).
    Fick en hel hög med svar från män, av alla de slag.
    Fastnade dock för en speciell en!  ;))
    I dag har vi varit gifta i nästan tio år!  ;))
  • Anonym (40+ singel)
    Anonym (trohoppkärlek) skrev 2011-04-05 23:42:36 följande:
    Är det fortfarande "medelålderskrisigt" med MC, om man kört över 1000 mil/år sen man var 16 och tog MC-kort, och inte köpte bil förrän i 30årsåldern? Flört
  • Anonym

Jag har träffat min man på nätet och vi har varit ihop i 5 år snart och gifta i två år. Ha tålamod, han dycker upp. Min man är 10 år äldre men är riktigt snygg, det finns många "gubbar" som är i min ålder, min man är inte alls en gubbe utan en attraktiv vältränad kille. Jag hade nog tur, med det kan du också få, tro på det och ha tålamod. Jag vet hur det känns att vara ensam, kram.

• Anonym (trohoppkärlek)
    Anonym (40+ singel) skrev 2011-04-06 09:50:21 följande:
    Är det fortfarande "medelålderskrisigt" med MC, om man kört över 1000 mil/år sen man var 16 och tog MC-kort, och inte köpte bil förrän i 30årsåldern? Flört
    Ja tyvärr. Du är tvärkörd. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Fast det blir man tydligen automatiskt bara man passetrar 40-strecket.
  • Anonym (trohoppkärlek)
    Anonym skrev 2011-04-06 12:13:00 följande:
    Jag har träffat min man på nätet och vi har varit ihop i 5 år snart och gifta i två år. Ha tålamod, han dycker upp. Min man är 10 år äldre men är riktigt snygg, det finns många "gubbar" som är i min ålder, min man är inte alls en gubbe utan en attraktiv vältränad kille. Jag hade nog tur, med det kan du också få, tro på det och ha tålamod. Jag vet hur det känns att vara ensam, kram.
    Tack.
    Jag har inte gett upp helt riktigt än, även om det kan kännas bra hopplöst ibland.
    Dejt nu på lördag i alla fall. Vågar inte hoppas för mycket bara.
Svar på tråden Hur träffar man någon? (40+)