Miss Union skrev 2011-04-05 15:42:24 följande:
Usch! Det lät hemskt, var inte med om något liknande under min förlossning men vill bara stötta lite! Hoppas du får lite svar från några som varit med om liknande saker. Tycker nog att du bör söka för det du upplever som obehagligt bara för att vara på den säkra sidan. Lycka till!
Tack, det var gulligt :)
Anonym (undrar också) skrev 2011-04-05 15:44:17 följande:
Min första förlossning påminner mycket om din. MItt vatten gick och jag blev igångsatt, slutade med snitt. Jag gick också tillbaka, var först öppen 6cm, nästa gång var jag öppen 4. Sen öppnade jag mig inte mer än 5 innan snittet.
Jag är nu gravid med andra barnet och jag hoppas hoppas verkligen på en normal vaginal förlossning så jag hoppas på många positiva svar. Jag hade ont i ryggen länge efter EDAn, mig stack de väldigt måmnga gånger efetrsom den inte tog och jag ahde riktigt ont. Det var som att det högg till så jag inte fick någon luft. Kommer inte ihåg hur länge det höll i sig men det var nog några veckor iaf.
Hoppas det går vägen för dig denna gången och att det blir en vanlig förlossning :)
emmisss skrev 2011-04-05 15:47:49 följande:
Du borde kanske prata med din barnmorska på mvc och prata igenom din förlossning så du bättre kan förstå vad som hände och speciellt varför det hände! Så du redan nu kan berabeta dina upplevelser som du fick...och dels för att du redan nu börjar oroa dig för nästa förlossning! Du har ju tid för återbesök hos mvc, fråha om du kan få komma tidigare bara för att prata, det är det dom är till för! Vården förväntar sig att du ska höra av dig till dom ifall du undrar eller vill prata igenom någon, det dom inte vet om kan dom inte heller hjälpa dig med!
Sök även hjälp på Vårdcentralen ang din rygg!
Har redan varit på återbesöket men fick inga direkta svar av henne trots att jag frågade och stod på mig, kanske kan ringa och få en annan barnmorska som bryr sig mer. Hon verkade inte bry sig så mycket under graviditeten heller. :( Skall ringa och höra med vårdcentralen om ryggen. Tack för svaret :)
Angelica8912 skrev 2011-04-05 15:52:05 följande:
Usch :/
Jag tycker att du ska se till att få prata med din förlossningsbarnmorska, gå igenom hela förlossningen tillsammans med henne. Få veta varför de blev som det blev.
Jag var med om en liknande förlossning, en lång sådan. Den slutade dock inte med akutsnitt utan 2 olika sugklockor och jag sprack hela vägen så jag fick opereras. Dessutom drog inte livmodern ihop sig så jag pissa blod typ.
Efteråt ringde min förlossningsbarnmorska till mig på bb och sedan en gång hemma. Och om en vecka ska jag träffa henne.
Tror det är viktigt att man får veta och förstå varför de blev som det blev.
Min dotter var också stor, 4695g och 56 lång.
Fick prata med min förlossningsbarnmorska efter förlossningen men som med min barnmorska jag hade under graviditeten, så verkade hon inte bry sig så mycket eller ville ge mig några svar. :( Tråkigt att din förlossning blev så hemsk :(
skall absolut söka för ryggen, verkar ju inte vara ett dugg normalt när de bara blir värre och efter så lång tid.