• klogu

    Barnminneslund i Eskilstuna eller Stockholm

    Är det någon som vet om det finns speciella barnminneslundar i Eskilstuna eller Stockholm?

  • Svar på tråden Barnminneslund i Eskilstuna eller Stockholm
  • MeijaMaria
    klogu skrev 2011-04-05 18:45:22 följande:

    Är det någon som vet om det finns speciella barnminneslundar i Eskilstuna eller Stockholm?


    Ingen aning om det finns nån specilla för just barn. Jag kan säga att i Eskilstuna, i Hällby finns det minneslund, jätte fint är det bland alla träd, det ser ut som en sagostig eller nåt liknande, verkligen fint. Där vilar min lilla ängel ♥
  • klogu

    Ja den är verkligen jättefin men tyvärr är den minneslunden utesluten eftersom min farfar ligger där. Han var inte speciellt omtyckt...

    Vi vill gärna ha en minneslund i Eskilstuna eftersom det är hemmahemma. Men jag tror att det är större chans att hitta ett "ängladagis" som någon uttryckte sig så gulligt här i Sthlm.

  • LC77

    I Eskilstuna (på St Eskils kyrkogård) finns ett speciellt "barnkvarter" med bara barngravar. Det är urngravar och kistgravar blandat. Minneslunden är både för vuxna och barn. De andra kyrkogårdarna runtomkring E-tuna känner jag inte till så bra, men jag har inte hört om någon speciell barnminneslund.
    Hoppas att ni hittar ett ställe som känns rätt och bra.

    Kram

  • Sara8010

    Vid Danderyd Kyrka finns vad som kallas Barnkullen.
    Där ligger det bara barn - väldigt fint!

Svar på tråden Barnminneslund i Eskilstuna eller Stockholm