Inlägg från: massadillan |Visa alla inlägg
  • massadillan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lyllos dig misscat ;) Skönt att du fått en bra BM! Försök vila och ät nu när du blivit sjukskriven, passa på att ta hand om dig!

Knytet: Bra gravid symtom. Det är säkert bara lite rester och en irriterad slämhinna. Försök slappna av. 

Kollade järnet i dag efter att ha ätit dubbel dos järntabletter, men inget hade hänt med järnvärdet :( Ligger på 101, blev skitsur. Vad händer om man inte får upp det? Jag som verkligen ansträngt mig!!     

• massadillan

Skatten: Jag äter inte kött. Men jag dricker inget kaffe och jag tar dem 2 h efter kvällsmaten, ska börja ta dem med apelsinjuice. Jag mår så illa av all sorts lök. Men nu har jag köpt hem aprikoser, messmör och så ska jag tvinga i mig blodpudding. Jag trodde att jag hade skärpt mig och blivit duktigare på att äta mer järnrikmat men tydligen har jag misslyckats.

Kelsson: Jag testade järnvärdet efter mitt BM besök för två veckor sedan, och nu testade jag utan att jag hade ngn BMtid. Så jag vet inte om min BM fått reda på mina resultat. Men jag ska mejla henne nu i kväll och fråga vad man gör och vilka risker som finns. Jag kan ju inte säga att jag mår så himla bra av detta. Hjärtklappning och andfåddhet när jag äter, vilket gör att jag blir dålig på att äta upp på tallriken. Och att jag får blodtrycksfall. Jag har ju tre månader kvar till BF så det skulle vara skönt att få ordning på järnvärdet. Ingen har berättat för mig vad som kan hända om man har så dåligt järnvärde...kul är det inte Rynkar på näsan  

• massadillan

Kelsson: Jag mejlade i går till BM. Så jag hoppas hon kan svara snabbt. Det är lite obehagligt att ha det så här med hjärtklappning och andfåddhet.

Skatten: Jag är i v 27. Jo jag ska kämpa ännu mer med maten. Det jobbigaste är hjärtklappningen och andfåddheten tycker jag. Och så vill man ju veta om det kan skada bebisen, eller vad det kan bero på.  

• massadillan

Ja urk för dåligt järnvärde! I dag åt jag blodpudding till lunch, har inte ätit det sedan jag var liten. Men det slank ner. 

Söte, Inanna, Kelsson: skönt att höra att man inte är så ensam om det. Man mår verkligen inget vidare. Hoppas det vänder snart!

Nu ska jag vila middag ;)   

• massadillan

Söte: Stackars dig, min kusin fick ligga 6 v på lassis. Skönt att bebis växer iaf. Då kanske du kan se ljuset i tunneln nu, hoppas tiden går fort nu.

Kelsson: jo min BM sa att man gör inget åt dåliga järnvärden och att det tar mer än två v med dubbel dos för att få upp värdet. Det verkar ju konstigt tycker jag. Men bebis tar inte skada av det iaf. Jag anstränger mig verkligen nu för att få upp värdet. Äter bara järnmat, vill inte må så här. Jag vill ju orka boa och grejja nu innan jag blir som en flodhäst ;)

Knytet: Så roligt! Grattis!

Misscat: Härligt att se mimibebis! Mysigt att träffa lilla Jenni och Kelsson!! Hon har väl vuxit sig till en sån där mjukgosegosbäbis. Min systerson är 8 månader och han är så himmelens gosig och mysig.   

• massadillan

Lulis: Jag låg på 100 och efter 2v med 2 niferex 101 så det verkar ju inte riktigt hjälpa med två. Nu äter jag järnrik mat varenda måltid. Får se om det hjälper.

Kelsson: Jag tycker det tar så emot att gå till läkarn. Går bara när jag verkligen ligger risigt till. Men jag låvar att jag ska gå om jag mår sämre. I dag känner jag mig faktist lite bättre. Det måste vara blodpuddingen, åt det till lunch i dag med. Ingen kan säga att jag inte kämpar för att få upp det iaf. Hur gammal är lilla Jenni nu?  

• massadillan

Mariza: Ja varför kan man inte få slappna av o njuta av sin graviditet? Det finns alltid något man ska oroa sig för. Hoppas du får ordning på dina värden, kan man göra ngt själv genom kost osv? Jag mår bra om jag tar det lugnt och ligger på sofflocket ;) Annars är jag yr och trött men hjärtklappningen och andfåddheten är obehaglig. Det tar tydligen lång tid att få upp det igen.

Misscat: Det kommer säkert att se bra ut. Lägg inte så stor vikt på det! Vi hoppade över alla tester, det sa vi innan vi blev gravida att vi skulle tacka nej till. Så jag  har inga goda råd att ge dig. Men jag är övertygad om att du har en frisk liten parvel i magen.  

• massadillan

Jordgubbe: wow grattis!! Så underbart! Hoppas ni får ordning på allt i lugn o ro!!

Mariza: Skönt!!

Här gör man bara UL i v 20. Men om man har gjort IVF så gör man en till i v 32. Så vi ska få titta igen i början av Juli.    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011