Inlägg från: massadillan |Visa alla inlägg
  • massadillan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Det låter verkligen så underbart! Förstår att du känner dig otillräcklig ibland. Man kan bara göra sitt bästa. Bra att de sover bra om nätterna.

• massadillan

Knytet: Skönt att det är bättre nu. Det är viktigt att kunna kissa annars drar man på sig infektioner. Min graviditet har varit väldigt påtaglig mot kissblåsan. Det måste vara bebis som gillar att ligga där nere. Min mage är ju mkt stor där med. Endel magar är ju mer uppåt om du hajjar vad jag menar ;)

Håller på att sy ett lapptäcke åt bebis. Som är lika stort som påslakanet i spjälsängen. Men vilken tid det tar, fast det är kul att göra ngt åt den som ligger sparkar i min mage Hjärta  

• massadillan

Misscat: Det är inte lite du får stå ut med!! Och jag som gnäller över min nästäppa!! Hoppas Rinexinet hjälper dig lite, jag kör nässpray för barn oxå, men utan rinexinet skulle det inte gå. Hoppas du kan vila nu och att allt blir bättre snart!!

Najje: Ursöta småkillar!! 

Knytet: Hoppas ditt illamående blir bättre snart! Ja du kan ju be en sömmerska sy ut klänningen åt dig.
    Lapptäcket blir OK men lite knöligt var det. Önskar jag haft en bok som visar hur man gör. Man ska väl göra altt i olika steg, tror jag missade det. Men jag får vara nöjd ändå.      

• massadillan

Min bebis rör sig ganska häftigt nere i magen mot kissblåsan. Den är nästan aldrig längre upp. Det är inte så himla skönt, jag mår nästan illa av det. Så har det varit hela tiden. Min moderkaka ligger tydligen i framvägg, men ibland känner jag mig lite orolig att den inte får tillräckligt med plats..är i v 31.

Inanna: Hur mår du? Har du mycket kvar att fixa?

Kelsson: Vilket glad sötis du har!! Gillar hon sina brillor?     

• massadillan

Kelsson: Syrrans vill inte heller ha sina solglasögon på sig. De åker av med en gång. Mormors glasögon är oxå hela tiden i riskzonen Glad Jag hoppas verkligen att min bebis trivs i magen och att den stannar tills det är dags.

Inanna: Jag vågar inte heller åka ngn stans, men det är för att jag är rädd för att få en hård säng att sova i. Det hände mig i maj när vi var iväg och oj vad ont jag hade! Men man får väl se till så att man får en mjuk säng om man åker bort. Jag har fixat ganska mkt, eftersom jag varit arbetslös har jag haft tid. Jag har fått rensa rejält här hemma och är glad att jag gjort det medans jag haft ork.   

• massadillan

Inanna: Ja det är inte kul att få sova i en dålig säng. Man sover ju ändå dåligt. Hoppas det går bra för dig att sova där annars får du byta med ngn som har bättre. Om man bara ber om det så tycker jag folk är väldigt förstående mot gravida. Du får ta lite pö om pö så du inte blir för trött. Jag har varit tvungen att ta bort ett skrivbord mm för att få plats med spjälsängen så jag har röjt ganska mkt. Men jag har vilat emellan så det inte blir för tungt. Jag tycker det är roligt att fixa o trixa. Jag bor en trappa upp utan hiss (radhusområde) Så vi har köpt en brio happy med hårdlift. Får se hur det går. Kan ni ställa vagnen nere i ngt förråd? Det löser sig nog.

• massadillan

Det var färskt blod i toan i morse. Blev lite orolig och ringde BB. Jag är i v 31 och är man innan v 32 så skickas man till fastlandet, och sambon är på fiskesemester utan teckning på telefon. Jag fick åka ner på BB och de gjorde en ordentlig undersökning. Allt var bara bra!! Men blir det med blod så skaq jag åka ner igen. Min bebis sparkar mycket neråt det kan ha varit ngt med blodet att göra. Jag ahde inte UV och de såg inga rester av blod i slidan. De gjorde både VUL o UL och tittade på bebis inre organ, Allt var bra. Man blir ju lite stressad, men nu är jag lugn igen!!

• massadillan

Kelsson: tack. Bebis får nog stanna ngra veckor till. även om den börjar tycka att det är lite trångt..

• massadillan

Knytet: Ja jag har varit sååå trött idag så jag har verkligen inte gjort mkt. Städat toan typ. Det där med kisseriet verkar vara hemskt jobbigt. Hoppas du blir kvitt det snart. Molvärk är växtvärk som man tyvärr får stå ut med. Men försök ta det lite lugnt de dagar då det är som värst.

Najje: Jo bebis skulle nog överleva om den kom ut nu. Men då måste vi till fastlandet. Och jag skulle helst vilja att bebis var helt redo innan den kommer. Inget mer blod nu. Vi ska på sista UL den 10, det ska bli såå spännande att se hur bebis har vuxit. Igår tittade han väldigt snabbt och mest på de inre organen.  

• massadillan

Inanna: Vilka bra köp du gjort!! Kul att börja förbereda eller hur! Jag köpte en lite gosekanin häromdagen. Vi vet ju inte kön så kläder köper jag sen. Jag får låna kläder av syrran. Jag blir så himla ivrig, vill att det ska bli 3 sept nu nu nu. Men jag ska njuta av sommaren först.  Skönt att du fick sova någorlunda iaf.

Jazmine: VÄLKOMMEN!! GRATTIS!! Så himla kul!! Jag började må illa i v 8 tror jag. Och tålde inte ngn sorts lök och röd paprika (det vill jag ännu inte ha) Men tyckte lite längre fram att grillad kyckling luktade gudomligt (äter inte kött) och blev sugen på räkor. Illamåendet försvann vid v 20.  Svullen var jag hela tiden. Nästäppan kom dag ett. Växtvärk har jag haft till och från. Har haft väldigt svårt att gå klokt, det går väldigt sakta. Men att cykla går bra.

Knytet: ÅH vilken fin liten mage!! Chefen har kanske sina misstankar redan Flört    Se nu till att äta ordentligt med järn så du inte drabbas av dåligt järnvärde som jag gjorde! Det går fort, från att ligga på 120 som man ska till 100 som jag låg på går på ett par veckor. Ät mycket jordgubbar nu i sommar. Mjölkprodukter, kaffe, te och choklad minskar järnupptaget medans C-vitamin ökar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011